Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

auto kopen in Australië

Erik & Sanne
» 24 mei 2011 11:30
Hallo,

Heel veel informatie al gevonden, waarvoor dank. Alleen een kleine vraag over het registreren van je gekochte auto:

Hoe doen we dit met het op te geven adres, kan je gewoon een Nederlands postadres opgeven bij het registreren??

Alvast bedankt,
Erik & Sanne.
Kims
Reisexpert
» 24 mei 2011 16:41
Hi,

http://australia.gov.au/topics/transpor ... d-licences

Op deze site kun je de verschillen per staat vinden qua autoregistratie. Waarschijnlijk ook wat betreft een adres. Aan het einde van je 'rego' jaar wordt de herinnering en het betalingsformulier naar je postadres gestuurd. Het is belangrijk om te weten wanneer je 'rego' verloopt zodat je op tijd betaald en voor sommige staten een jaarlijkse mechanische check moet laten doen.

De verschillen zijn groot per staat, dus het is belangrijk om die te overwegen als je een auto koopt. Niet alleen voor de jaarlijkse registratiekosten (wegenbelasting) maar ook bijvoorbeeld het overschrijven naar een nieuwe eigenaar en jaarlijkse mechanische checks etc.

Dit is een informatieve website over het kopen van een auto in Aussie:
http://www.shareyourride.net/travelguid ... australia/

En laat altijd je auto mechanisch checken voordat je hem koopt zodat je niet voor onverwachte verrassingen komt te staan... :?

Succes! ^O^
Wendy Janssens
» 26 mei 2011 04:15
Ik ben 3 weken geleden aan mijn Working Holiday begonnen in Sydney en heb een jobje gevonden bij Travellers Autobarn om wat travel geld bijeen te sparen :)
Bij Travellers Autobarn verhuren en verkopen ze auto's en campervans voor travellers en word je geholpen door ervaren roadtrippers in het Nederlands, Frans, Spaans en Engels.
Specifieke vragen over de registratie van je voertuig, wanneer je het best je auto terug verkoopt en veel meer mag je altijd aan mij richten.
Ik krijg momenteel opleiding en kan jullie dus zeker verder helpen :)
Je kan altijd terecht op www.Travellers-Autobarn.com.au voor meer informatie over het huren en aankopen van een auto/campervan in Australie en op www.cars4backpackers.com.au kan je veel terugvinden over de aankoop van een eigen wagen hier.
Cheers !
coen87
Vakantieganger
» 26 mei 2011 13:05
om even kort een antwoord op je vraag te geven, nee je kan niet een nederlands adres gebruiken.
je hebt hiervoor een australie`s adres nodig, dit kan zijn een adres waar al je post word verzameld en doorgestuurt naar waar je maar wilt.
of het adres van een hostel waar je verblijft, het feit dat je je waarschijnlijk nooit meer op dat adres vertoont maakt niks uit.

ik heb mijn auto geregistreert met het adres van een hostel in byronbay, het enige wat ik nodig had was een uitgeprint bonnetje van het hostel dat verteld dat jij op dat adres verblijft.
op het bonnetje moet staan het adres van het hostel, jouw naam gegevens die overeenkomen met de gegevens op de parieren van de auto overdracht.
ook de correcte datum moet vermeld staan.

gelukkig weten de meeste hostels wat je nodig hebt als je erom vraagt.
Gerelateerde onderwerpen
Auto kopen in Melbourne Australië
Reizen Australië + Auto kopen
Auto (4x4) kopen in Australië (Brisbane)
Auto kopen voor half jaar backpacken Australië
Auto huren of kopen voor 1 maand verblijf Australië?
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast