Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Auto huren van 18nov tot 17dec

Elisedendekker
» 26 okt 2012 15:27
Hoi!
Ik ga over twee weken met een vriendinnetje naar Australie om daar in 6 weken de Oostkust te gaan verkennen!
Alleen zitten we een beetje te tobben over het vervoer (we willen vanuit Cairns vertrekken en dan uiteindelijk in Sydney aankomen).
Kan iemand ons hiermee helpen? We zijn beide onder de 21 jaar maar hebben wel allebei een internationaal rijbewijs. Is het handiger om te huren of te kopen? En waar precies voor een redelijke (zo goedkoop mogelijke) prijs!
Alvast bedankt!
Kims
Reisexpert
» 27 okt 2012 02:14
Hi,

Voor 6 weken is het niet slim om een auto te kopen. Voor je een auto hebt gekocht ben je al zeker een week verder en wil je de tijd hebben om hem weer te verkopen voor een redelijke prijs, moet je daar toch zeker 2 weken voor uit trekken. Dan hou je niets over voor je reis.

Door de vrijheid die eigen vervoer geeft, zou ik inderdaad een autootje of camper huren. Dan kun je lekker kamperen onder andere op de schitterende natuurplekken met eigen tentje of camper. wat ook weer een stuk goedkoper is dan hostels. Als je een beetje rondkijkt op het internet kun je veel opties vinden. Goedkope opties zijn Wicked (vraag om een nieuwe auto of camper), Travellers Autobarn en Backpacker campers. Hoe eerder je boekt hoe goedkoper. Let er wel op dat je de auto weer af kunt leveren in Sydney ipv Cairns.

Groetjes
Francine
Reisexpert
» 02 nov 2012 19:52
Helemaal eens met Kims (komt vaker voor;-) Auto kopen voor zo'n korte tijd zou ik niet doen.
Ik vond zelf een simpele auto+tent de ideale manier van reizen. Een busje (ook ervaring mee) is toch best veel duurder in verbruik (huur en benzine).
Gerelateerde onderwerpen
4wd auto huren Fraser island
Auto huren voor Great Ocean Road verzekering
Auto huren of kopen voor 1 maand verblijf Australië?
eigen risico bij huren van camper in Au
Australië van Ghan tot Greyhound
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten