Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Australie + NZ: slaapzak en wandelschoenen of sportschoenen?

ValerieG
» 12 aug 2012 21:01
Ik ga een reis maken van 5 maanden, waarvan 2 maanden naar Bali (vrijwilligerswerk), wonend in een huis.
Aansluitend ongeveer 2,5 mnd naar australie en 3 weken naar Nieuw-Zeeland.
Ik vertrek eind september naar Bali, vlieg half november naar australie en half januari naar Nieuw-Zeeland.
In Australie reis ik van Cairns via de oostkust naar Adelaide.

Nu zijn er een aantal dingen waar ik nog over twijfel:
- moet ik een slaapzak meenemen? (ik heb een lakenzak,maar heb het snel koud)
- raden jullie aan (stevige) wandelschoenen mee te nemen of liever goede (hardloop)schoenen? (beide is nl. teveel).

Zijn er verder nog tips ivm stopzetten telefoonabonnement? Kan ik met een sim-kaart van bali ook in australie bellen (totdat ik daar een simkaart heb gekocht)? En kan je deze gewoon in je Nederlandse telefoon stoppen?
(Samsung galaxy s3)

Daarnaast nog de vraag of jullie het aanraden een mini-laptop, tablet of ipad mee te nemen (deze heb ik waarschijnlijk nodig voor het vrijwilligerswerk maar is niet verplicht en weet niet of dit aan te raden is in australie)?
Grss
Francine
Reisexpert
» 13 aug 2012 13:58
Slaapzak: ik was erg blij dat ik er eentje bij me had, maar nodig is het niet. In hostels kun je vrijwel altijd lakens en dekens huren. Een lakenzak is wel handig. Als je echt een koukleum bent, zou een kleine slaapzak wel handig kunnen zijn. Mocht je mee willen met een tour bijvoorbeeld waar soms wordt gekampeerd of in swags (soort bivakzak) wordt geslapen.
Wandelschoenen: dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je gaat doen! Als je geen wandelaar bent, zou ik ze thuis laten, maar als je flink wilt gaan lopen, dan zijn ze toch wel erg handig. De meeste paden zijn goed beloopbaar met gewone (sport)schoenen, maar ga je wat meer de heuvels in, maak je echt dagtochten van zo'n 20km enz., dan zijn wandelschoenen wel prettig. In de regenwouden vond ik hogere schoenen ook wel prettig ivm bloedzuigers.

Als je telefoon simlockvrij is, kun je er volgens mij elke sim-kaart instoppen die je wilt. Ik weet overigens niet of ik een sim-kaart zou kopen voor die korte periode. Maar ik kan natuurlijk niet inschatten hoe vaak je naar huis wilt sms-en/bellen. Je kunt vrij goedkoop telefoonkaarten kopen waarmee je naar het buitenland kunt bellen.

Ipad, notebook, e.d. zijn zeker niet noodzakelijk, maar kunnen wel handig zijn. Op steeds meer plaatsen is er (gratis) wifi (bijvoorbeeld mcdonalds) waar je even kunt inloggen om bijvoorbeeld naar huis te mailen. Ook kun je je foto's vast downloaden. MAAR bedenk ook dat je veel in hostels zult slapen in slaapzalen. Je moet zo'n ding dus altijd in de gaten houden. Vaak kun je wel kluisjes huren, maar wil je altijd met een computer op zak lopen. Het is een keuze.
Gerelateerde onderwerpen
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
Australie - Fiji - Australie Visum?
Visa Australië, NZ, Australië
3G in Australië
Op vakantie in Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten