Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Australie in November en December

Laura30
» 11 okt 2012 11:23
Hoi allen,

Er is al veel geschreven op het forum. Maar omdat er zoveel staat, kom ik er niet meer helemaal uit.
Ik ga op 5 november naar Borneo en blijf daar zo'n 2 weken. Daarna vlieg ik door naar Australie.
Ik zal vanaf ongeveer 3e week November in Australie zijn. En wil zo'n 6 weken tot max 8 weken in Australie blijven.
Nou twijfel ik over wat ik moet gaan doen. Een aantal dingen die goed zijn te weten:
- Een feestje af en toe is leuk, maar ik hoef niet meer alleen te feesten, ik houd van natuur, wil wel beetje echt australie zien, ben 30 - vrouw - alleenreizend.
- Hoor wel vaker dat ik de Outback (Uluru) moet zien en in Sydney Oud en Nieuw moet vieren.
- Budget is goed genoeg dat ik meerdere vluchten zou kunnen maken.

Mijn grootste twijfel is de grote lijnen; ga ik oostkust helemaal af of ga ik stukje zuidwesten, outback, en rondom sydney doen. Maar ja, snorkelen / duiken great barrier reef lijkt me ook een topper.

Kan iemand me een advies geven welk gebied ik in november / december in ieder geval niet kan bereizen vanwege het weer?

Alvast super bedankt.

Groetjes Laura
Kims
Reisexpert
» 11 okt 2012 18:24
Hi,

Het ligt er aan wat je leuk vindt, hoe snel je wil reizen, wat voor activiteiten je verder leuk vindt etc. Australie heeft voor ieder wat wils maar is gigantisch groot, onderschat dat niet.

Hier op het forum zie je veel informatie over het klimaat voorbijkomen. Het klimaat kan je trip maken of breken. In die maanden zou ik ieder geval niet naar het tropische Noorden gaan, het is er dan extreem heet, benauwd en nat. Absoluut niet fijn om in rond te reizen. Ook in de woestijn bij Alice wordt het dan al heet. Je zou ervoor kunnen kiezen om een trip daarnaartoe te doen, net als naar het Great Barrier Reef maar hou er rekening mee dat het weer heel veel impact heeft op je energieniveau en de mogelijkheid om veel te doen.

Persoonlijk zou ik als ik jou was een paar gebieden/een trip/reis kiezen die je wilt doen. Inderdaad bijvoorbeeld de Oostkust met een tripje naar Uluru of de schitterende Westkust rond Perth samen met het Zuidwesten of anders het Zuidoosten met een paar weken in Tasmanie.

Misschien een idee om je wat in te lezen in reisboeken of onder reisinformatie op deze site staat ook het nodige.

Succes met het kiezen! 8-)
Laura30
» 11 okt 2012 19:46
Super bedankt voor je reactie. Ik ga nog meer lezen ov australie, dat sowieso.. Je geeft aan dat je te maken hebt met je energie niveau om dingen te willen doen. Ik denk dat je doelt op de warmte.
Inderdaad het noorden heb ik al doorgestreept, maar zijn er plekken waar jij vind dat het eigenlijk ook te warm is? En maakt het nog uit of je in november of januari daarheen naar australie gaat?

Ik houd van natuur, snorkelen, duiken, dieren spotten, cultuur, af en toe feestjes, maar niet te vaak. Daarvoor ga ik in ieder geval niet naar australie.

Super bedankt.
Groetjes Laura
Kims
Reisexpert
» 11 okt 2012 20:16
Hi,

Daarmee bedoel ik inderdaad de warmte en vooral de intense onbeschrijfelijke benauwdheid!

Persoonlijk zou ik de woestijn ook al te warm vinden, maar het is wel erg mooi om te bezoeken. Neem genoeg water mee als je gaat wandelen, bescherm je goed tegen de zon en wees midden op de dag (tussen 11-3) niet actief.

In november zal het zeer waarschijnlijk minder warm zijn in de woestijn en in het Zuiden dan in januari. In januari kan het op veel plekken erg warm/heet zijn, dan zit je middenin de zomer. Daarnaast regent het het meest in de woestijn in de zomer wat veel gevolgen hebben voor de begaanbaarheid van wegen en toeristische plekken.

De meest populaire snorkel- en duikspots zijn toch wel GBR en Ningaloo Reef, maar je kunt op erg veel plekken duiken in Australie. Natuur is makkelijk te vinden Down Under met bijzondere dieren overal :-)

Groetjes
Francine
Reisexpert
» 11 okt 2012 21:29
Volgens mij heb je al een verstandige keuze gemaakt om niet naar het echte noorden te gaan. Wat Kims ook al zegt: zeer warm, hoge luchtvochtigheid en regen in die tijd.

Zes tot acht weken voor Australië is een leuke tijd, maar natuurlijk niet genoeg om alles te zien. Het is enorm groot! Verkijk je inderdaad niet op de afstanden en het lijkt mij verstandig een keuze te maken en niet te proberen heel veel plekken te zien in korte tijd met veel binnenlandse vluchten. Dan zie je veel vliegveld, maar toch een stuk minder land.
Je zou bijvoorbeeld vanuit Borneo naar Brisbane kunnen vliegen en daar een auto huren en ten noorden en daarna ten zuiden van Brisbane kunnen rondreizen richting Sydney, Melbourne en bijvoorbeeld Adelaide. Neem hier bijvoorbeeld een week of drie, vier voor (ligt eraan hoe ver je naar het noorden wilt en hoeveel je wilt doen). Victoria is in die tijd van het jaar prachtig om door heen te reizen met mooi weer.
Vervolgens zou je bijvoorbeeld een ander deel van Australie kunnen pakken: Tasmanie (prettig weer op dat moment) of bijvoorbeeld Western Australia. In WA kun je ook prachtig snorkelen en duiken. Het zuidwesten van WA is ook prachtig en mooi weer in die tijd! In het zuiden heb je prachtige wandelmogelijkheden.
Alice Springs zal inderdaad behoorlijk warm zijn. Uluru is mooi, maar denk er aan dat het ook vrij toeristisch is en nauwelijks op een route ergens naar toe ligt.
Gerelateerde onderwerpen
Oost Australie in november/december
Route Australie Westkust en Zuidkust december 2009
November 2011 naar Australië, OOSTKUST verstandig??
Brisbane in december
december januari?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten