Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Australië in +-2 maanden

swanser
» 10 jun 2012 14:56
Hallo allemaal! Ik ben nog maar net nieuw op dit forum en heb nog maar enkele topic's gelezen maar ik kan het al niet laten van direct mijn vragen aan jullie te stellen.. :)

In januari zou ik graag vertrekken voor een +-2 maanden in Australië te gaan rondtrekken.Wat zijn volgens jullie de dingen die je zeker moet kunnen zien/doen in zo'n periode ? Ik zou vooral ook zowat de oostkust willen gaan doen: Cairns (great barrier reef e.d.) en Syndey spreken mij al zeer hard aan, dus zullen er zeker bijzitten

Wanneer is het eigenlijk de beste periode om het oosten van Australië te passeren? En de beste periode om hiervoor vliegtuigtickets te bestellen (het goedkoopst, heen en terug en eventueel binnenlandse vluchten)?

Alle info is welkom, dus alvast bedankt ;)
Francine
Reisexpert
» 10 jun 2012 15:46
Vanaf januari zit je voor het noorden van de oostkust absoluut in de verkeerde tijd! Eind december/begin januari begint daar het regenseizoen, gevolgd door het stormenseizoen. Wegen kunnen onderlopen en het is superwarm, nat en blijvend vochtig. Daarnaast moet je met zwemmen oppassen vanwege de (zeer gifitige) kwallen. Overigens komen deze minder op het rif voor, maar vooral bij de stranden. Bij een riftocht, huur je gewoon een wetsuit/stingersuit en dat is voldoende. Zwemmen vanaf het strand langs de oostkust raad ik in die tijd af.

Het zuiden van Australie is in die maanden wel weer erg mooi. Het is dan erg lekker weer. Probleem hier is dat weer dat het schoolvakantie is en daarom drukken dan normaal gesproken. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar mogelijk moet je sommige hostels/campings/attracties van te voren even boeken (ik heb trouwens vrijwel nooit problemen gehad, maar toch).

Al met al is januari zeker niet de beste maand. Zijn er geen andere tijdstippen waarom je deze reis zou kunnen ondernemen?

Verder kun je in twee maanden tijd mooi reizen van Cairns, via Sydney naar Adelaide, bijvoorbeeld. Zodra je iets meer over je route weet, kunnen we je mogelijk wat meer tips geven hier op het forum.
Gerelateerde onderwerpen
2 maanden Australië
2 maanden Australië
4 maanden Australië
5 maanden Australie
3 maanden Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten