Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Australië in januari/februari 2016. Route voor 6/8 weken.

OlafMVDB
» 05 jun 2015 17:14
Hoi!

In januari vlieg in naar Sydney om te backpacken en ik ben opzoek naar een mooie route die ik per bus kan afleggen. Ik zat zelf te denken om naar Crains te reizen alleen dan heb ik wel te dealen met cyclonen. Ik zou graag het great barrier Reef, fraser Island en de blue mountains willen bezoeken. Daarnaast lijkt katherine me waanzinnig mooi.

Is er iemand die tips heeft of een suggestie heeft voor een leuke route? Een binnenlandse vlucht is mogelijk dus ik hoor graag jullie tips.

Alvast bedankt!

Groetjes Olaf, 20 jaar.
Kims
Reisexpert
» 06 jun 2015 07:45
Hi,

In verband met het regen- en cyclonenseizoen zou ik niet naar de Australische tropen gaan. Het is daar dan zeer onaangenaam, benauwd, heet en met risico van overstromingen etc. Katherine is dus een no go die tijd van het jaar. Ik zou me meer focussen op het Zuiden bijvoorbeeld inderdaad Blue Mountains, Great Ocean Road, Grampians, Snowy Mountains, South Australia, Tasmanie of eventueel het Zuidwesten erbij pakken door naar Perth te vliegen.

Het ligt er verder helemaal aan wat je trekt en wat je precies wil gaan doen, hoe je wil gaan reizen etc etc.

Succes met de planning!
Rebec
Reisexpert
» 10 jun 2015 20:12
Ik kan tasmanie zeker aanraden! heel erg mooi! Daarnaast is het zuiden ook zeker de moeite waard: Sydney, Melbourne, Adelaide, maar ook meer naar het westen rond Perth en daar het zuiden van. Mooie natuur en een stuk minder toeristisch!
dare2travel
» 10 jun 2015 20:37
Ik heb zelf de oostkust in rap tempo gedaan tijdens dezelfde periode. Er was toen ook veel in het nieuws ivm overstromingen, maar ik heb eigenlijk nergens last van gehad. Wellicht geluk?

Ik zou zelf zeker niet de oostkust overslaan maar gewoon van Cairns naar het zuiden toewerken met de Greyhound bus. Uitstekend geregeld en vervoer is prima te doen.

Gr,
Daniel
Gerelateerde onderwerpen
Route 6 weken Australie en 6 weken Nieuw Zeeland
5 weken Australie, route tips
Route/planning 10 weken Australië
Route en tips 6 weken Australie
8 weken australie, haalbaarheid route
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast