Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Australië jan-feb-maart 2011

Lindaa
» 30 jul 2010 18:28
Dag allemaal,

ik wil van januari tot en met maart door Australië gaan backpacken. Ik heb hier helemaal geen ervaring mee.
Ik heb een optie voor een week op een ticket voor begin januari, maar hier zit een gratis binnenlandse vlucht bij. Zelf heb ik geen idee hoe ik het best kan reizen, vooral rekening houdend met het klimaat. Heeft iemand tips voor mij over een mogelijke route?????? Wanneer kan ik het beste naar het Noorden gaan ivm met de regentijd?? Ik moet namelijk bij het boeken doorgeven welke binnenlandse vlucht ik wil en ik heb nog geen idee!

Alle tips zijn welkom!!

Groetjes Linda
ketting
Reisexpert
» 01 aug 2010 11:55
Januari t/m maart is het in Australie Zomer. Dat betekent in het zuiden lekker warm en in het noorden heel erg warm en nat/vochtig. Als je naar het noorden wilt zou ik in maart gaan. Dat is tegen het einde van het regenseizoen en dan is de natuur op zijn mooist en minder kans op regen.

Drie maanden is niet heel lang voor Australie maar je kunt een hoop zien. Ik zou de binnenlandse vlucht zo plannen dat je een stuk overslaat wat niet zo interessant is (deel outback o.i.d.) en dat je ook een duurdere vlucht pakt. Dan kun je evenueel zelf nog een goedkopere binnenlandse vlucht boeken.

Ga eerst voor jezelf na wat je wilt zien in Australie en maak daar een logische route voor die binnen de 3 maanden past. Als je weet wat je wilt zien kan ik je wel een beetje opweg helpen met een route.
Moira
Reisexpert
» 01 aug 2010 11:59
Hallo,

Wat wil je zien is denk ik het belangrijkste denk ik wil veel wandelen of veel kust zien of veel van de outback.