Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Australië jan-feb-maart 2011

Lindaa
» 30 jul 2010 18:28
Dag allemaal,

ik wil van januari tot en met maart door Australië gaan backpacken. Ik heb hier helemaal geen ervaring mee.
Ik heb een optie voor een week op een ticket voor begin januari, maar hier zit een gratis binnenlandse vlucht bij. Zelf heb ik geen idee hoe ik het best kan reizen, vooral rekening houdend met het klimaat. Heeft iemand tips voor mij over een mogelijke route?????? Wanneer kan ik het beste naar het Noorden gaan ivm met de regentijd?? Ik moet namelijk bij het boeken doorgeven welke binnenlandse vlucht ik wil en ik heb nog geen idee!

Alle tips zijn welkom!!

Groetjes Linda
ketting
Reisexpert
» 01 aug 2010 11:55
Januari t/m maart is het in Australie Zomer. Dat betekent in het zuiden lekker warm en in het noorden heel erg warm en nat/vochtig. Als je naar het noorden wilt zou ik in maart gaan. Dat is tegen het einde van het regenseizoen en dan is de natuur op zijn mooist en minder kans op regen.

Drie maanden is niet heel lang voor Australie maar je kunt een hoop zien. Ik zou de binnenlandse vlucht zo plannen dat je een stuk overslaat wat niet zo interessant is (deel outback o.i.d.) en dat je ook een duurdere vlucht pakt. Dan kun je evenueel zelf nog een goedkopere binnenlandse vlucht boeken.

Ga eerst voor jezelf na wat je wilt zien in Australie en maak daar een logische route voor die binnen de 3 maanden past. Als je weet wat je wilt zien kan ik je wel een beetje opweg helpen met een route.
Moira
Reisexpert
» 01 aug 2010 11:59
Hallo,

Wat wil je zien is denk ik het belangrijkste denk ik wil veel wandelen of veel kust zien of veel van de outback.
Ik ben totaal 9 maanden in Australie geweest en mijn favo zijn Sydney, Cairns en Perth kwa steden. Verder Tasmanie is echt geweldig ben ik 2 weken geweest met een camper. Het leukste is een camper huren of auto en lekker gaan touren door Australie. Dan zie je het meeste en kun je zelf bepalen wanneer en waar je stopt.
Misschien vind je via internet nog wel mensen die misschien samen met je willen reizen als je dat ziet zitten.

gr van Moira
Gerelateerde onderwerpen
Sydney-Cairns Jan/Feb 2011
Oostkust Australie Jan/Feb
3 maanden Australie vanaf begin jan
5 weken Australie in Feb/Mrt. Wat te doen en niet?
Rondreis Australie Nieuw zeeland (dec-jan) welk land eerst?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten