Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Australië hoe en wat in 4 weken

jasmijn86
Vakantieganger
» 27 jun 2010 14:04
Zou dit een optie kunnen zijn?

-Beginnen in Cairns (snorkelen GBR, tours)
- Cairns - Alice Springs met de Greyhoundbus (hop on hop off)
- Alice Springs - Adelaide met het vliegtuig
- Kangaroo Island tour (dag of 2-3)
- Adelaide - Melbourne met de Greyhoundbus
- Melbourne - Sydney met de Greyhoundbus

Leuke dingen onderweg te zien tussen Cairns en Alice? Waar moet je zeker stoppen?

Welke buspas zou het meest geschikt zijn?

Zou dit te doen zijn in 4 weken of is dit veel te krap?
bolletjeom
Reisexpert
» 27 jun 2010 16:54
ik vind dit erg krap. volgens mij hebben wij er 4 dagen over gedaan om met onze camper van Alice springs in Cairns uit te komen en dat waren rijdagen van 10 uur.
jasmijn86
Vakantieganger
» 27 jun 2010 17:09
Hmm..ja dan is het wel erg krap idd.

Een andere optie is ook nog om het stuk Cairns-Alice Springs niet te gaan doen.
Zit je toch wat ruimter qua tijd.
Dan heb ik wel Cairns als enige bovenin, de rest aan de zuidkant sluit goed op elkaar aan.
Maar het lijkt me echt te gaaf om te gaan snorkelen in het reef. Dus nog even nadenken of ik dat wel of niet in het schema ga houden.
bolletjeom
Reisexpert
» 27 jun 2010 17:11
ik zou eerder een stuk in het zuiden laten vallen. waarom Adelaide en melbourne?
jasmijn86
Vakantieganger
» 27 jun 2010 20:34
De Zuidkust lijkt me erg mooi. En daarbij hoor ik veel goede verhalen over Melbourne. Sowieso wil ik naar Kangaroo Island, dus dan kom je al snel bij Adelaide uit.

Cairns is niet de goede tijd van het jaar, heb ik me juist laten vertellen (begin 2011, feb-maart)
Dus dat wordt 'm definitief niet.
IrisH
Reiziger
» 28 jun 2010 11:34
Ik kan geen goede inschatting doen wat betreft de tijd, maar wij hebben er met de camper ook 4 dagen over gedaan van Cairns naar Alice Springs. Die stops waren dan wel echt om te rusten na lange rijdagen, ik zou verder niet echt plaatsen kunnen noemen waar je echt moet stoppen. Vond het leuk om een indruk van de dorpjes daar te krijgen maar daarvoor hoef je geen echte stop te maken. Misschien dat het met de bus dan sneller is? Of je zou op dat stuk een vlucht kunnen nemen in plaats van Alice Springs-Adelaide (geen idee van de kosten hoor!) Ik vond de Flinders Range tussen Alice Springs en Adelaide namelijk wel zeer de moeite waard, al weet ik niet of je dat met de bus er makkelijk in kunt voegen.

Verder ga ik er vanuit dat je vanuit Alice Spings wel naar Uluru/Kata Tjuta wil? Dan zou ik dat zeker niet eruit halen!
Succes met keuzes maken...
Gerelateerde onderwerpen
Eind dit jaar naar Australië: Wat & hoe!? HELP!
Wat te doen in 3 weken Australie??
5 weken Australie in Feb/Mrt. Wat te doen en niet?
Reis van 7 weken naar Australie, wat kan ik zien?
4/5 weken de tijd, wat te doen?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten