Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Australie 2012

Joopi
» 13 dec 2011 21:24
Beste vakantiegangers,

Midden juli/eind juli vertrek ik voor 2,5 maand naar Nepal om daar vrijwilligerswerk te gaan doen en om de Mera Peak te beklimmen, nu wou ik een vlucht gaan boeken en zag ik dat op de terugweg via Bangkok ga.
Nu wil ik van Bangkok naar australie vliegen ( waarschijnlijk Perth of Melbourne ). Verder wil ik van Perth naar Melbourne met de trein ( Via de The Indian Pacific ). Kan je ondertussen deze reis ook uitstappen en dan de volgende trein nemen? Verder wil ik met de bus van Melbourne naar Cairns. Dan wil ik van Cairns naar Alice Springs ( via Townsville ) en dan richting Adelaide. Is het de moeite waard om met de trein van Perth naar Melbourne te reizen? Of zal ik rechtstreeks van Bangkok naar Melbourne vliegen.
Wie zal mij een advies kunnen geven over de route?

Dan ben ik zelf 20 jaar oud en zoek een reisgenoot waarmee ik kan reizen in Australie ( Nepal natuurlijk ook )!

Groetjes Joopi
Kims
Reisexpert
» 14 dec 2011 04:57
Hi,

Met de trein van Perth naar Melbourne kun je onderweg inderdaad stoppen, maar moet je wel vantevoren kaartjes hebben voor de stukken die je wil doen. Je kunt dus niet 1 kaartje kopen van Perth naar Melbourne en dan onderweg uitstappen voor een paar dagen hier of daar. Kaartjes zijn soms weken vantevoren uitverkocht, dus hou daar rekening mee. Het is niet goedkoop, zeker niet als je meerdere keren stopt.

Of de treinreis het waard is? Dat ligt aan wat je wil. Het schijnt een mooie en vooral erg lange reis te zijn. Je ziet dan wel een heel ander stuk Australie dan de oostkust met veel uitgestrekte (natuur)gebieden en woestijn. Maar aangezien je later ook nog naar het Rode Hart van Australie wil en vandaaruit naar Adelaide, zul je dat dan ook zien.

Voor meer info zie: http://www.greatsouthernrail.com.au/site/home.jsp

Veel plezier in ieder geval!

p.s. Op weg van Melbourne naar Cairns kom je al langs Townsville. Je krijgt een aardige omweg om van Cairns via Townsville naar Alice Springs te gaan...
Travelator
Reisexpert
» 14 dec 2011 10:37
Hallo!

Ik heb een jaar of acht geleden de trein gepakt van Perth naar Melbourne. Dit was vrij aan het begin van m'n reis en ik vond het toen best een leuke ervaring, hoewel achteraf gezien niet zo heel erg bijzonder.
Het was volgens mij een reis van twee dagen en na een paar uur was de nuuwegheid er wel af, zeg maar ; )
Je doorkruist onder andere de Nullarbor Plain en er is vooral een heleboel niets.
Ik weet nog dat ik destijds aanvankelijk wel onder de indruk was van al dat "niets" en ook van bijvoorbeeld de kuddes wilde paarden (brumbies) en ander woestenij gedierte, maar later kwam ik, zoals Kims al zei, tot de ontdekking dat je al die dingen ook elders kunt vinden.
Wij hebben toen een korte stop van een paar uur gemaakt in een klein plaatsje langs het spoor. Ik meen dat het Cook was of anders Esperance.
We mochten toen even de trein uit om het plaatsje te bezoeken, maar behalve een stoffig schooltje en wat huizen was daar echt helemaal niets te zien.
Gezien je verdere reisplannen zou ik die treinreis loslaten. Alles wat je daar onderweg tegenkomt, kom je zeker ook tegen op je verdere route, maar dan veel mooier! En doordat je niet kunt uitstappen, kun je er ook minder van genieten.
Mijn twee centjes ; )
Gerelateerde onderwerpen
Defqon.1 2012
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
Australie - Fiji - Australie Visum?
Visa Australië, NZ, Australië
3G in Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten