Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

NZ/Aus Camper verzekeren vanuit NL

niels85
» 27 nov 2012 16:19
Hi,

Ik lees al een geruime tijd mee op dit forum en er is bergen info te vinden. Dit helpt me zeer in mijn voorbereidingen. Mijn vriendin en ik gaan van april t/m november op reis naar oa NZ/Aus. We willen een camper huren en ik ga geen gebruik maken van de verzekering die de verhuurders aanbieden. Is het mogelijk om je te verzekeren in NZ/Aus en zo ja, via welke instantie? ANWB? Je autoverzekering?

Daarnaast heb ik al wat campers op het oog om te huren in zowel NZ als Aus. Kan het kwaad om te wachten tot ik daar ben met huren?
Ik weet dat prijzen stijgen hoe dichter je bij de vertrekdatum komt maar ik ga in het laagseizoen, hebben ze vaak geen aanbiedingen? En valt er ter plekke niets te regelen? Of zeggen jullie. NU boeken!
zaratoestra
Reisexpert
» 27 nov 2012 19:39
Wij merkten dat in NZ het huren van een campervan ter plekke veel goedkoper was dan hetgeen wij op voorhand geregeld hadden via internet. Wij waren daar in maart /april
qua verzekering kan ik jullie niet helpen
Kims
Reisexpert
» 28 nov 2012 02:23
Hi,

Omdat je in de Nieuw-Zeelandse herfst/winter gaat en er weinig toeristen zullen zijn, zou ik inderdaad ter plekke kijken naar opties.

Voor Australie ligt het er erg aan waar je heen gaat en voor hoe lang. Het tropisch Noorden is in de winter de perfekte plek om te zijn en daarom zeer populair. Het is hier dan het hoogseizoen. Mochten jullie daarheen gaan, dan is het inderdaad 'hoe eerder, hoe beter'. De prijzen kunnen enorm stijgen. Mochten jullie naar het koude, natte Zuiden gaan, dan kun je waarschijnlijk ook beter ter plekke kijken omdat er weinig toeristen daar dan zullen reizen.

Verzekeren wordt vaak gedaan bij de verhuurder als je je huurcontract tekent. Heb geen idee of dat voordeliger of beter is, wel dat het claimen van schade zo veel makkelijker zal zijn.

Veel plezier!
niels85
» 28 nov 2012 11:37
Bedankt voor de reacties.

De trip is als volgt: 35 dagen in mei-juni 2013 Sydney --> Cairns met camper in 28 dagen.
Vliegen van Cairns naar Darwin om daar 7 dagen te verblijven en hiervan 5 dagen voor een Kakadu en/of andere national parks met een huurauto/camper.

Ik hou de site in de gaten in hoeverre de prijzen varieren. Ze zakken nog steeds voor beide landen.
Moira
Reisexpert
» 29 nov 2012 05:34
Niet verzekeren via de verhuurder is mogelijk door tegen hun te zeggen dat je niet bij hun de verzekering afneemt. Maar dan heb je via het verhuurbedrijf wel met een eigen risico te maken en ik ben bang dat een verzekeringsmaatschappij in Nieuw Zeeland daar niet echt iets voor zou willen afsluiten.
Wat je zou kunnen doen is deze vraag bij http://www.aa.co.nz neerleggen misschien hebben die tips. Dit is de ANWB van Nieuw Zeeland.
Gerelateerde onderwerpen
Verzekeren (WHV)
Werken in Australië verzekeren of niet
Luchtige gedachten werken in Aus
retourtje Aus- nieuw Zeeland
Welke busmaatschappij? en buspas aanschaffen in NL of AUS?!
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten