Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Advies route

Patrickk
» 14 apr 2013 14:53
Hallo Allemaal!

Volgend jaar, rond januari/februarie/maart ga ik voor de eerste keer ~11/12 maanden naar Australië.
Natuurlijk ontzettend veel zin in, maar ik ben nog aan het twijfelen over de route.
Tot zover heb ik deze route gevonden, waar ik me eigenlijk ook ongeveer aan wil houden.
Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad een mooie en handige route is? (Mits iemand ervaring met dit stuk heeft)

[verwijderd]
Perth
Exmounth,
Broom,
Darwin,
Alice Springs,
Adelaide,
Melbourne
Hobart,
Canberra
Sydney
Brisbane
Cairns

Dit is de route die ik graag wil afleggen..

Alvast bedankt!
Groeten Patrick
ketting
Reisexpert
» 14 apr 2013 22:27
Zolang je dan in Perth begint. In ze zomer wil je namelijk liever niet in het noorden zitten. Als je zoveel tijd hebt zou ik ook minimaal een maand naar Nieuw-Zeeland gaan.
Kims
Reisexpert
» 15 apr 2013 01:33
Hi,

Inderdaad met Ketting eens. Hou er rekening mee dat het seizoen om te reizen in de tropen tussen mei en oktober ligt. Daarvoor is het nog het regenseizoen en zijn je mogelijkheden daardoor beperkt. Veel national parks zijn afgesloten, veel dingen gesloten zoals bijv. de Gibb River road en je bent fysiek erg beperkt door de intense hitte en benauwdheid. Ook is dan het cyclonenseizoen, zo was er verleden week nog een cycloon aan de Westkust. In het Zuiden wil je weer liever niet in de winter zitten omdat het koud en nat kan zijn zoals in het Zuidwesten, Tasmanie of in Victoria.

Misschien is het slim om dat mee te nemen in je plan omdat het veel impact kan hebben op je trip! Nu ziet het er uit dat je hoe dan ook in het verkeerde seizoen zit ergens in je trip.

Onder reisinformatie -> Australie staat onder andere ook info over de seizoenen en veel andere zaken.

Groetjes
Daan
Wereldreiziger
» 15 apr 2013 12:27
Fantastisch dat je een jaar door Australië kunt gaan reizen. Eén ding staat voorop met een jaar voor de boeg kun je al een stuk flexibeler zijn. Vanaf februari/ maart zit je inderdaad niet in de beste tijd voor veel plaatsen in Australië. In iedergeval niet naar het noorden toe. Maar als je 11/12 maanden de tijd hebt, zou je wel met het mooie weer mee kunnen reizen volgens mij.

Wellicht kun je beginnen in het zuiden (Sydney/ Melbourne) en vanuit daar richting Perth en de westkust reizen. In het zuiden/ zuid westen moet het deze maanden aardig weer zijn (eind van de zomer/ begin herfst). In Perth is het nu in april volgens mij nog goed weer. Al houd je natuurlijk altijd wel kans op een regenbui. In het 'goede seizoen' zoals Kims al zei reis je dan naar het noorden om vervolgens via de Oostkust weer af te dalen naar Sydney/ Melbourne. Vanaf Darwin kun je nog via het binnenland en dan naar Cairns. De oostkust is tot in oktober nog goed te doen is mijn ervaring. November t/m februari zijn de zomermaanden in Sydney. Wellicht kerst vieren op Bondi in Sydney en als afsluiting het nieuwe jaar in gaan (nog één van mijn dromen).

Volgens mij moet je zo een jaar lang nog aardig met het mooie weer mee kunnen reizen. Helaas kan ik niet uit ervaring spreken, omdat wij terugkijken op 'slechts' 5 weken Australië. Al neemt dat niet weg dat ook in 5 weken het een onvergetelijke ervaring was ^O^ . Heel veel plezier bij de voorbereidingen. Hopelijk kun je hiermee weer wat op weg!
Gerelateerde onderwerpen
Advies route 2 mnd Australie
Advies gevraagd route 5 weken totaal!!
Advies gevraagd Route Zuid en West Australie
Tips en advies 6 maanden Australie
Advies gevraagd reis Australie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten