Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Advies route 2 mnd Australie

suzanneopreis
» 20 jul 2012 21:06
Hoi allemaal!

Volgend jaar wil graag ik 2 maanden (juli-aug) backpacken in Australie om daar te duiken, surfen, feesten en Australie te ontdekken *)
Dit is de route die ik in gedachten heb:
Sydney
Byron Bay
Fraser Island
Airlie beach/Withsundays
Cairns/ Great barrier reef
Alice springs/ Ayers rock/ Kings Canyon
Darwin/Kakadu

Nu zijn mijn vragen aan jullie:
- is deze route te doen in 2 mnd?
- is het leuker om deze route te starten in sydney of andersom in darwin?
- hebben jullie nog tips?

Alvast enorm bedankt ^O^
Erik
Site Admin
» 23 jul 2012 21:02
Ik heb ooit iemand het stuk van Sydney tot Cairns in vijf weken zien doen.... het kan dus :) ook met de tijd die jij er voor hebt, de vraag is wil je overal naar toe of wil je ook even ergens wat sfeer proeven?
Nanneke
Reisexpert
» 24 jul 2012 18:40
Hou er ook rekening mee dat het in juli-augustus in Sydney e.o. winter is, dus kouder dan wanneer je in januari daar zou zijn (maar nog steeds niets vergeleken met onze Nederlandse winters). Juli-augustus is voor Darwin/Kakadu goed aangezien het daar dan het droge seizoen is en de kans groter is dat wegen open zijn in het park. De afgelopen weken (juni/juli) was het rondom Alice Springs ook niet echt warm (15 overdag en zelfs rond het vriespunt 's nachts). Kan me voorstellen dat je hiermee rekening wilt houden bij het plannen van je trip.
Reismeis
Reisexpert
» 24 jul 2012 19:24
suzanneopreis schreef: Sydney
Byron Bay
Fraser Island
Airlie beach/Withsundays
Cairns/ Great barrier reef
Alice springs/ Ayers rock/ Kings Canyon
Darwin/Kakadu
Het zou kunnen, maar het ligt er wel een beetje aan hoe je overal naar toe gaat. Ga je vanuit Sydney met de auto naar Cairns? Ga je met het vliegtuig naar Alice Springs (houd er rekening mee dat Uluru enz. niet naast de deur van Alice Springs ligt) en Darwin? En wil je inderdaad ergens alleen zijn, of ook echt de sfeer proeven, alles zien en beleven? Om maar een voorbeeldje te noemen: Wij zijn vorig jaar bijvoorbeeld 2 weken in Cairns (en de directe omgeving) geweest en ik kan je vertellen dat we nog lang niet uitgekeken waren :) Al zijn er mensen die Cairns na een paar dagen wel weer hebben gezien??)
Toon
» 21 okt 2012 22:02
Volgens mij prima te doen, zolang je op het asfalt blijft.
Ik zou zelf alice springs overslaan, is echt twee weken op en neer vanuit Kakadoe/ Darwin.
Ik heb zelf die reis gemaakt, lees ons verslag op http://toonentrees.aroundthelobe.nl

leuke reis

Toon
Globeskater
Reisexpert
» 24 okt 2012 13:55
Het ligt er heel erg aan hoe je reist.. ik had in Byron Bay nog veel langer kunnen zijn bijv.. daar ben ik maar paar dagen geweest maar had er ook gerust een 2 weken kunnen doorbrengen..

Als je van Cairns naar Alice Springs vliegt en er dan een tourtje doet ben je er ongeveer 5 dagen nodig.. ik ben vanuit Alice Springs met de Ghan naar Darwin gegaan en heb met de trein een tussenstop in Katherine gemaakt.. Qua route zou ik vooral kijken wat handig is qua vliegtickets..

In 2 maanden zal je wel wat keuzes moeten maken... je kan niet heel langzaam reizen maar toch nog wel redelijk veel zien.. qua feesten vond ik trouwens surfers paradise weer leuker als byron bay ;) maar dat kan zijn doordat in Surfers Paradise toen ik daar was een iets ouder publiek was ;)
suzanneopreis
» 12 apr 2013 10:42
Even een update, plannen zijn gewijzigd. Ga 5,5 week samen met mijn vriend en het schema is als volgt:
Sydney
vliegen naar Mackay, van daar uit met een huurauto naar Cairns rijden
dan vliegen naar Alice Springs,
vliegen naar Darwin en daar de reis afsluiten.

Nog bedankt allemaal voor de tips!
Reismeis
Reisexpert
» 14 apr 2013 09:34
Veel plezier toegewenst!! *O*
Gerelateerde onderwerpen
Advies gevraagd Route Zuid en West Australie
Advies route
voor het eerst 2 mnd Australie
Advies gevraagd route 5 weken totaal!!
Tips en advies 6 maanden Australie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten