Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Advies reisroute /aanvlieg lokatie

boschantal
» 04 aug 2013 23:08
Hallo ,
Eind oktober ben ik van plan om naar australie te vertrekken (voor maximaal een jaar). Ik wil graag zoveel mogelijk van het land zien, en mijn reis eindigen in Darwin om vanaf daar naar Indonesië te gaan. Nu is mijn vraag : hoe kan ik het beste reizen en op welke stad zou ik dan het beste kunnen vliegen? Ik vind het lastig om een globale reisroute te bepalen, aangezien je met de verschillende klimaten zit. Eventueel zou ik gewoon een ticket kunnen boeken naar Sydney en van daar verder zien? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Groetjes Chantal
Erik
Site Admin
» 07 aug 2013 08:21
Je kunt zeker alleen een ticket kopen naar Sydney en dan verder kijken. Wel moet je volgens mij ook weer een ticket het land uit hebben.

Als ik mij niet vergis vlieg je het goedkoopst naar Perth in Australië. Je moet dan even uitzoeken of het de moeite waard is om daar rond te reizen richting syndey en misschien de oostkust om vervolgens in Darwin te eindigen. Het stuk tussen Perth en Adelaide is volgens vele niet heel boeiend dus daar hoef je niet veel tijd te besteden.

Als je voor de oostkust gaat kun je het beste vliegen op Syndey. Wat dan de meest logische route is durf ik niet te zeggen. Het lastige is dat je in Darwin moet eindigen. Anders zou ik zeggen dat je van Pert bovenlangs naar Darwin gaat, daarna naar beneden richting Melbourne en dan weer omhoog naar Cairns. Misschien dat je dan via Cairns en Darwin naar Indonesië kunt vliegen.
Kims
Reisexpert
» 07 aug 2013 09:25
Erik schreef:Je kunt zeker alleen een ticket kopen naar Sydney en dan verder kijken. Wel moet je volgens mij ook weer een ticket het land uit hebben.
Dat hoeft niet zo lang je aan kunt tonen dat je genoeg financien hebt om je terugvlucht te betalen, jezelf te kunnen onderhouden en een reisschema te laten zien.

Hou rekening met de seizoenen, die kunnen je tijd in Australie maken of breken. In het Noorden kun je het beste in de Australische winter reizen dus van mei-september. In het Zuiden weer beter van november-april.

^O^
Gerelateerde onderwerpen
Hulp bij reisroute Adelaide-Cairns..
Advies route
Graag advies 5 weken Oostkust
Advies route 2 mnd Australie
Tips en advies 6 maanden Australie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten