Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

457 visum

Coby
» 30 jan 2013 02:41
Hallo,
Ik hoop dat iemand ons kan helpen. In December zijn we geland in Australië . Mijn vriend heeft een 457 visum en werkt hier voor wat meer ervaring. Helaas valt het toch een beetje tegen en willen we onze laatste 2 maanden gebruiken om te reizen. Mijn vriend heeft dan 5 maanden gewerkt. Nou weten we dat je binnen 28 dagen het land uit moet met dat visum, daarom waren we benieuwd of je het om kon zetten in een toeristevisum. We hebben al een retourticket dus aan die eis voldoen we.
Groetjes
Kims
Reisexpert
» 30 jan 2013 04:43
Hi,

Als je rondkijkt op http://www.immi.gov.au lijk je een 676 toeristenvisum (http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/676/) aan te kunnen vragen terwijl je in Australie bent.

Er staat:

If you are in Australia and want to extend your stay for tourism purposes, we recommend that you apply for a new visa at least two weeks before your current visa expires.

A Tourist visa may be granted if you:

* have complied with the conditions of your previous visa
* meet all the eligibility criteria for this visa
* do not have a Condition 8503 (No further stay) on your visa.

Deze info kun je vinden op: http://www.immi.gov.au/visitors/tourist ... -works.htm

Jammer dat het is tegengevallen. Veel plezier met het reizen!
Coby
» 30 jan 2013 06:22
Ja had ik ook al gezien. Alleen zijn visum loopt niet af. Is 4 jaar geldig. Ja is echt jammer dat het tegenvalt maar dat willen we met het reizen goed gaan maken hebben we eigenlijk ook heel veel zin in! Dit land heeft nog zoveel te bieden. Het is pas voor over 4 maanden maar we willen er zeker van zijn onze plannen te kunnen realiseren ;-) bedankt voor de reactie!
Kims
Reisexpert
» 30 jan 2013 06:33
Hi,

Volgens mij maakt het niet uit of je visum is verlopen of niet, je laatst aangevraagde visum 'overrides' je vorige visum. Als dat zo is, vraag je toeristenvisum dan dus niet te vroeg aan. Neem anders voor de zekerheid contact op met de Immigration department.

Hij kan ook zijn 457 laten overnemen door een ander bedrijf, als het hem ergens anders leuker lijkt om te werken en dat bedrijf hem ook wil.

Groetjes

P.s. Een vereiste is niet om een retourticket voor een toeristenvisum te hebben, wel genoeg financien.
Coby
» 30 jan 2013 06:54
Hallo,
Ja we hebben genoeg geld gespaard over 4 maanden dus dat kunnen we aantonen. We dachten dat het beste was de laatste werkweek en dan naar Canberra rijden om het te regelen dan weten we het meteen zeker en kunnen alles aantonen. Is dit slim?
Groetjes
Kims
Reisexpert
» 30 jan 2013 07:28
Hi,

Ik zou vantevoren contact opnemen of dit ook echt mogelijk is, anders zit je misschien alsnog in de situatie dat je het niet kunt aanvragen of wat dan ook. Je kunt ze ook emailen, of anders bellen.

Elke hoofdstad heeft een office voor de Immigration department. Hoeft dus zeker niet Canberra te zijn, maar ligt eraan waar je zit :-)

Groetjes
Coby
» 30 jan 2013 08:21
Ja dat gaan we doen, anders moeten we iets anders verzinnen. We ziften 3 uur van Canberra dat is het makkelijkst voor ons ;-)
Bedankt!
Groetjes
Gerelateerde onderwerpen
Second holiday visum
[Visum] Te jong
Fout in Visum
visum aanvragen
Visum aanvraag ??
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten