Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Zorverzekering

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
MaartjeSterk, (0 reizen, 1 berichten)
07 dec 2010 22:00
Beste,

Ik ga samen met mijn vriend in september/oktober 2011 voor een jaar rondreizen in Azie. Hoe moeten we het doen met onze zorgverzekering? We lezen erg veel verschillende verhalen. Uitschrijven bij de gemeente, niet uitschrijven. Extra verzekeren, niet extra verzekeren.
Kunt u ons wat meer info geven hierover?
We nemen beiden ontslag van onze baan en hebben het jaar dat wij op reis gaan dus ook geen vast inkomen. Wij willen dus proberen een goedkope verzekering voor dit jaar af te sluiten.
We zijn nu verzekerd bij de Ohra en de Menzis. Moet dit dan ook voor 1 januari 2011 worden opgezegd bij hen?
Graag horen wij van u.

Met vriendelijke groeten,

Maartje

bolletjeom, (0 reizen, 12207 berichten)
08 dec 2010 17:24
mag ik je vragen om de verschillende hoofdstukken bij Reisvoorbereidingen te lezen?voorbereidingen
Zowel de stukken teskt onder : "instanties" als onder "verzekeringen"

Daar kan je al heel veel info uit halen. Als je dan nog vragen hebt dan hoor ik het wel

_sammy_, (0 reizen, 2 berichten)
29 dec 2010 11:03
Je kan ook op de volgende website kijken,

Verwijderd

Hier staat wat informatie over de gang van zaken met betrekking tot het verzekeren in het buitenland, ook worden er diverse reisverzekeringen aangeboden.
Kom je er niet uit kan je ze altijd nog bellen of een mailtje sturen;)

Ik heb zelf mijn reisverzekering afgesloten via deze website en de medewerkers waren erg behulpzaam toen ik hen belde met mijn vragen :)

Veel succes
Laatst bijgewerkt door Erik op 29 dec 2010 11:16, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Spam link verwijderd.

Jos, (0 reizen, 244 berichten)
11 jan 2011 08:56
ik ben 15 maanden op reis geweest en heb geen andere verzekering afgesloten dan de zorgverzekering samen met een permanente reisverzekering van OHRA. Die laatste geeft een dekking van 365 dagen, de laatste 3 maanden liepen we dus zonder reisverzekering. In jouw geval gaat dat niet op en ben je dus het hele jaar gedekt.

Mocht je je zorgverzekering op willen zeggen dan moet je langer dan een jaar het land uit, omdat je anders alsnog het hele jaar de verzekering moet betalen. Daarnaast moet je je uitschrijven bij de gemeente. Het is meer bedoeld voor mensen die gaan emigreren dan voor mensen die voor een jaartje er tussen uit gaan.

Ik zou lekker m'n zorgverzekering houden en een permanente reisverzekering nemen, klaar. :)

Keer terug naar Budget en verzekeringen