Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

WOOFF'en of werk in hostels?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Wietz, (0 reizen, 32 berichten)
11 jun 2007 21:15
Hoi! Ik ga in januari voor 4,5 maand naar Australie en daarna voor 1 maand naar Thailand. Ik krijg waarschijnlijk net niet genoeg geld bij elkaar om de hele reis zonder werken door te komen, daarom zou ik graag een paar weken (3 of 4) tegen kost en inwoning willen werken in Australie om kosten te besparen (en op deze manier hoef ik mijn WHV nog niet te verbruiken, je weet maar nooit :) ) WOOFF'en lijkt me een leuke ervaring, heeft iemand hier ervaring mee? Nog tips voor adresjes rond Sydney/Melbourne/Adelaide? Ook heb ik gehoord dat je in sommige hostels gratis kunt verblijven in ruil voor schoonmaakwerkzaamheden. Is hier makkelijk aan te komen? Of heb je hier dan wel weer het WHV nodig?
Alvast bedankt!

bolletjeom, (0 reizen, 12207 berichten)
12 jun 2007 08:53
Dag Wietz

ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar al veel verhalen gelezen van mensen die het gedaan hebben. WOOFF'en is over het algemeen een hele leuke ervaring. Het kan natuurlijk altijd tegenvallen. Het hangt er maar net van af waar je terecht komt en wat je verwachtingen zijn.

ALs je lid word van de organisatie ( wat moet om te kunnen wooffen) krijg je ook een boekje met adressen erbij. Je kunt dan contact opnemen met verschillende plekken.
Ik heb begrepen dat je een Wooffplek wel een tijdje van te voren moet regelen. niet een dag of 2.

Werken in een hostel voor kost en inwoning....ook geen ervaring mee in Australie maar wel in Zuid-Afrika.
Over het algemeen zal het wat lastiger zijn in de grote hostels in de steden. Waarom zouden die een kamer weggeven als ze hem ook makkelijk kwijt kunnen aan een betalende gast?
Ik weet dat de controlles op dit soort "zwartwerk" groot zijn en dat de werkgevers liever geen risico lopen. Ik kan me dan ook voorstellen dat je dit werk niet maanden op 1 plek kunt doen.
Waar je ook eens op zou kunnen letten....hostels die echt net nieuw zijn of die aan het verbouwen zijn. ( vooral de kleinschalige). Die kunnen vaak wel een tijdelijk hulpje gebruiken

succes en veel plezier op je reis
groetjes Rudi

Erik, (0 reizen, 8659 berichten)
12 jun 2007 19:56
WWoof kan inderdaad een erg leuke manier zijn om geld te besparen en om ook nog wat leuks te zien, maar hangt er af van waar je terecht komt. Er zijn mensen die je zien als goedkope knecht en er zijn mensen die het doen omdat ze leuk vinden met andere culturen in contact te komen.

Zo kun je op een krokodillenfarm terecht komen, ergens in de outback op een cattle station of werken in een pub (die laatste schijnen niet zo geweldig te zijn omdat je dan als vrouw aangegaapt wordt door dronken locals die het nederlands type vrouw niet vaak te zien krijgt :P )

Het geld wat je moet betalen voor lidmaatschap is ook het bedrag wat je voor een boek vol adressen moet betalen. (dus gratis boek bij je lidmaatschap :P )

Ik neem aan dat je de Wwoof pagina al doorgelezen hebt?

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Australië