Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Wereldreis maken, maar heb een huurhuis, oplossingen?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
wereldreiziger, (0 reizen, 5 berichten)
10 jun 2009 22:22
Hallo allemaal,

Ik wil graag binnenkort een reis maken, maar stel dat ik een huurhuis heb. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Als ik het huis weg doe, dan word het heel moeilijk om bij terugkomst een huisje te vinden. En aan de andere kant als ik het huis hou, dan kan ik nooit mijn reis maken, want dan zou ik de huur moeten betalen. Ik vraag me af hoe mensen dit probleem oplossen?

Dexter, (0 reizen, 783 berichten)
10 jun 2009 22:34
Je kan vragen aan je huurbaas/woningbouw of je legaal je toko mag onderverhuren voor een max periode. Of je kan het illegaal onderverhuren. Zo moeilijk is het toch niet om na te denken?

wereldreiziger, (0 reizen, 5 berichten)
10 jun 2009 22:58
Dexter schreef:Je kan vragen aan je huurbaas/woningbouw of je legaal je toko mag onderverhuren voor een max periode. Of je kan het illegaal onderverhuren. Zo moeilijk is het toch niet om na te denken?

Als ik het legaal onder laat verhuren, regelt de woningstichting dan zelf een huurder? En wat zijn de nadelen hiervan? Kan je me hier wat meer over vertellen?

Jenny, (0 reizen, 5806 berichten)
11 jun 2009 07:01
wereldreiziger schreef: Als ik het legaal onder laat verhuren, regelt de woningstichting dan zelf een huurder? En wat zijn de nadelen hiervan? Kan je me hier wat meer over vertellen?

Je kan hiervoor het beste contact opnemen met de woningbouwvereniging. Pas zodra jij hen precieze eisen kent, kun je inschatten wat de nadelen zijn.

Nadelen die je wss altijd wel zult hebben:
- je bent zelf verantwoordelijk voor het vinden van een huurder, al kun je daar een bemiddelingsbureau voor inschakelen. (DirectWonen ofzo).
- je bent zelf verantwoordelijk dat de huur op tijd wordt betaald, de woningbouwvereniging doet zaken met jou, niet met die ander
- je bent zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de woning (mocht je je meubilair laten staan)
- je bent zelf verantwoordelijk voor gas-water-licht. wanneer de ander heel veel stroom gebruikt, kun je dat terug zien op je afrekening aan het eind van het jaar.
- enz

Of je de huur als inkomsten op moet geven aan de belastingdienst weet ik eigenlijk niet zeker (ik denk het haast wel)

Met een beetje gezond verstand kom je een eind ;)

bolletjeom, (0 reizen, 12210 berichten)
11 jun 2009 08:30
wanneer je gaat informeren wil je misschien niet dat ze een aantekening achter je naam zetten voor het geval hun antwoord NEE is en je dan illegaal wilt gaan onderverhuren.
Informeer dan niet met de uitleg: "ik ga vanaf januari op reis" maar zeg " er is een kans dat ik voor mijn werk een periode naar het buitenland kan maar ik weet niet wat voor gevolgen dit voor mij heeft en of ik het dan wil"
Als ze dan zeggen dat je niet mag onderverhuren dan staan ze in iedergeval niet op scherp om je te controleren.

Wanneer onderverhuren mag van de woningbouw vereniging is over het algemeen de eis dat het niet langer is dan 365 dagen.
al Jenny's punten kloppen

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Algemeen