Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

2 weken Frankrijk

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
tristan, (0 reizen, 2 berichten)
08 jul 2010 16:10
Hallo allemaal,
ik en een vriend zijn van plan om door Frankrijk te reizen (23 juli). We hebben al eerder gebackpackt door Ierland (9 dagen), van jeugdhotel naar jeugdhotel. Het was erg leuk. Nu is mijn vraag: zijn er nog steden/plekken rond de Frans / Spaanse kust die echt de moeite waard zijn? Alvast bedankt!

zaratoestra, (0 reizen, 1051 berichten)
09 jul 2010 08:20
Hallo Tristan,

Je eigen input is wel altijd welkom want de Franse/Spaanse kust is natuurlijk wel een heel ruim begrip hé.
Wat verlangen jullie van de reis?

Een stukje Spanje dat wij heel hard de moeite vonden is Zuid-Spanje tegen Malaga. Granada,Ronda en Antequera zijn heel leuk om te bezoeken.
Granada met het Alhambra en de leuke straatjes, Ronda heeft een prachtig oud stadsgedeelte met oude gebouwen,musea,leuke pleintjes en ook een oude stierenarena.

Om te besparen kan je altijd de dagmenu (menu del dia) nemen. Vaak wisten we niet wat we te eten gingen krijgen omdat we beiden geen spaans konden maar twas wel altijd lekker en ruime porties. Meestal 1 drankje,hoofdmenu en dessert voor 6 a 7 euro.
veel succes met de voorbereidingen.

LovesStedentrips, (0 reizen, 193 berichten)
09 jul 2010 10:19
Hallo Tristan,
Frans en Spaans Baskenland kan ik je van harte aanbevelen. Start bijvoorbeeld bij Bordeaux/La Rochelle en dan via Biarritz en San Sebastian door naar Bilboa. Schitterende strandjes, ruige rotsen, mooie plaatsjes en heerlijk eten. Let er wel op dat vanaf 1 augustus Fransen en Spanjaarden zelf vakantie krijgen en dat heel veel Europeanen nu al vakantie hebben, dus er zal al veel volgeboekt zitten. Ik denk dat je dus beter eea van te voren kan reserveren, tenzij je besluit te gaan kamperen.
Veel plezier!

bolletjeom, (0 reizen, 12209 berichten)
09 jul 2010 10:46
zelfs als je gaat kamperen moet je in deze periode en in die regio overal reserveren!!!
in jeugdherbergen en hostels maak je nog de meeste kans om zonder reserveringen aan te komen waaien

09 jul 2010 13:20
Hm, toch niet Bolletje. Tot twee leer toe 's zomers naar Frans en Spaans Baskenland geweest: geen hostelbed/ jeugdherbergbed te vinden! Slechts een keer mazzel gehad ergens bij Burgos (maar dat is niet eens meer Baskenland). Campings waren over het algemeen geen probleem, zeker als je geen auto bij je hebt. Net buiten San Sebastiaan is een hele fijne camping, met twee oude mannetjes (à la die van de muppets) als eigenaren. Hilarisch.

bolletjeom, (0 reizen, 12209 berichten)
09 jul 2010 18:07
grappig. geen enkel probleem gehad om een bed te vinden in de zomer in Madrid maar uren rond gereden in de franse alpen zonder een camping te vinden die nog een meter gras over had.....

tristan, (0 reizen, 2 berichten)
10 jul 2010 15:28
We waren van plan een beetje van spanje te nemen, beginnende in Barcelona. Daarna door naar Avignon, misschien Millau. Dan via Lourdes/Gavarnie door naar het zuiden, richting Pamplona en dan San Sebastian. Tenslotte door richting het noorden langs les dunes du pilat en bordeaux en misschien la Rochelle. En als laatste Parijs.
Het leek me leuk iets meer van Spanje te zien, dus waarschijnlijk blijven we daar iets langer hangen. En de pyreneeën zijn natuurlijk ook prachtig.
Dan wisselen we tussen mooie natuur en mooie stad.
Dus reserveren is noodzakelijk? Ik neem voor de zekerheid een tentje mee als er geen plek is in de jeugdherbergen.
Bedankt voor jullie tips en suggesties!

Ps. Een menu del dia of een plat du jour is inderdaad iets wat ik in gedachte had! Maar we gaan natuurlijk niet te vaak uit eten, zelf koken is een stuk goedkoper.

zaratoestra, (0 reizen, 1051 berichten)
10 jul 2010 15:49
De streek waar jij naartoe wilt nog niet aangedaan. Veel plezier met de voorbereidingen en geniet ter plekke...
groetjes ellen

10 jul 2010 19:35
Tsja Madrid, da's niet zo lastig om daar een bed te vinden: 367 hostels! Maar in Baskenland etc hebben ze er niet zoveel hoor, her een der een HI waar alles wat van over de grote plas komt al slaapt dus: reserveer!! In de grote steden kun je misschien ook wel met couch surfing terecht, is wel spannend ;-)

In Spanje heb je ook fastfoodketens waar je voor een prikkie tapas to go kunt halen, bijv patatas bravas. Mmmmm!!

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Europa