Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Waarom een visum aanvragen in China voor Azië?

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
SemDreijer, (0 reizen, 11 berichten)
09 jul 2012 22:22
Ik heb berichten gelezen van mensen op het forum dat ze een visum in een ander land aanvragen voor het volgende land op de reisplanning. Met name over het aanvragen van een Chinees visum in Hong-Kong. Als ik het allemaal goed gelezen heb. Daar heb ik twee vraagjes over:
Waarom doen mensen dit ipv het visum in Nederland al te regelen?
Is het ook mogelijk om in China een visum aan te vragen voor Indonesië?

Jenny, (0 reizen, 5793 berichten)
09 jul 2012 23:05
Bij de meeste visa moet je binnen 3 maanden na afgifte van het visum het land betreden waarvoor je het visum hebt aangevraagd. Als je lang door Azie gaat reizen, dan kún je niet altijd alle visa in NL aanvragen.

Stel ik reis een jaar door Azie, en ik wil over 8 maanden naar Indonesie (voor 45 dagen), dan kan ik dat visum niet in NL regelen. Het zou verlopen zijn tegen de tijd dat ik aan zou komen. Ik moet dus elders mijn visum regelen, bijvoorbeeld in Singapore of Maleisie.

Ik zou mijn visum voor Indonesie niet in China regelen. Weinig mensen doen dat, dus je maakt het jezelf onnodig moeilijk (als het al kan).

Het visum voor China is makkelijker in Hongkong te regelen dan in NL, daarom doen sommige mensen dat.

SemDreijer, (0 reizen, 11 berichten)
09 jul 2012 23:58
Dankjewel, weer veel geleerd ;)
Dan vraag ik mijn visums gewoon hier in Nederland aan

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Rusland, Mongolië en China