Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Visum voor China in Vietnam/Cambodja of Laos aanvragen?

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Jellert, (0 reizen, 3 berichten)
25 okt 2010 10:40
Hoi iedereen,

Mijn vriedin en ik vertrekken op 6 januari naar Australie met de bedoeling om naar boven te trekken (maleysia, indonesie, thailand, laos, cambodja & vietnam). Eind mei zouden we dan in China belanden.

Echter, als ik in december een visum aanvraag is dat maar 6 maand geldig dus das niet goed.

Is het mogelijk dit in vietnam ofzo aan te vragen? Gaat dit snel?
Waar en hoe doe je dit?

Bedankt!

bolletjeom, (0 reizen, 12208 berichten)
26 okt 2010 11:37
het china visum aanvragen is een behoorlijke crime.
Dit moet in principe wel lukken in een buurland maar hou er rekening mee dat ze veel vragen. Bijv bewijs van inkomen ofzo.
Ga er ook maar niet vanuit dat je dit niet in een dag geregeld hebt.

26 okt 2010 19:18
bedankt voor je reactie!

best onze reisroute dan wat verleggen en hier aanvragen dat visum!

Juansen, (0 reizen, 25 berichten)
21 nov 2010 12:09
Als t nog op tijd is: je kan in vietnam je chinavisum aanvragen, heb ik afgelopen voorjaar gedaan. Duurde een week vanuit hanoi (kan alleen via travelagency, ze sturen je pp naar saigon, nauwelijks formaliteiten) Kostte me zo'n 35 euro totaal en het bleek goed te vertrouwen te zijn. Het scheelde me bovendien een hoop bureaucratie. Als je in Saigon aanvraagt gaat het wellicht sneller. Het visum was een maand geldig, binnen 3 maanden te gebruiken. Misschien kun je eens googelen op travelagencies in Vietnam of het nu nog zo werkt. Het visum verlengen in China is wel de crime waar bolletjeom het over heeft.

22 nov 2010 19:59
Juansen schreef:Als t nog op tijd is: je kan in vietnam je chinavisum aanvragen, heb ik afgelopen voorjaar gedaan. Duurde een week vanuit hanoi (kan alleen via travelagency, ze sturen je pp naar saigon, nauwelijks formaliteiten) Kostte me zo'n 35 euro totaal en het bleek goed te vertrouwen te zijn. Het scheelde me bovendien een hoop bureaucratie. Als je in Saigon aanvraagt gaat het wellicht sneller. Het visum was een maand geldig, binnen 3 maanden te gebruiken. Misschien kun je eens googelen op travelagencies in Vietnam of het nu nog zo werkt. Het visum verlengen in China is wel de crime waar bolletjeom het over heeft.

Still on time! We vertrekken 6 januari! Thanks for the tip, we zullen het zo doen/proberen !!

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Rusland, Mongolië en China