Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Visum China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
florishendriks, (0 reizen, 7 berichten)
10 jul 2007 17:08
Hallo iedereen,

Ik vertrek 9 september voor een jaar naar China, Tibet, Zuid-Oost Azie en Oceanie. Ik ga vrijdag mijn visum voor China halen. Het plan is om vanuit China via Vietnam, Laos, Cambodia en Thailand naar Maleisie te reizen, om in Kuala Lumpur een vlucht te pakken naar Macau of Hong Kong waar het vliegtuig staat om ons naar Nieuw Zeeland te brengen.

We willen ook nog Macau bezoeken. Als je vanuit Macau naar Hong Kong reist, kom je dan weer door China? Heb je dan een mutiple entry visum nodig, of kan je met de ferry, zonder door Chineze wateren te varen?

Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr.

Floris

http://www.noroomservice.blogspot.com

Mark, (0 reizen, 28 berichten)
10 jul 2007 18:43
Als ik me niet heel erg vergis kun je gewoon met de ferry van Macau naar Hong Kong (Kowloon) zonder visum.

bolletjeom, (0 reizen, 12210 berichten)
10 jul 2007 20:33
zodra je naar Hongkong gaat "verlaat" je China. Gek genoeg zien ze het als een grens overgang. Macau is volgens mij net zo. Een multy entry visa is dus nodig als je weer terug wil naar het oorspronkelijke China.
Wij kwamen voor die verassing te staan toen we eventjes naar Hongkong wilde.
Een nieuw visum halen is vrij makkelijk in Hongkong maar kost je minimaal 3 werkdagen

Sjaak, (0 reizen, 230 berichten)
11 jul 2007 07:47
bolletjeom schreef:zodra je naar Hongkong gaat "verlaat" je China. Gek genoeg zien ze het als een grens overgang. Macau is volgens mij net zo. Een multy entry visa is dus nodig als je weer terug wil naar het oorspronkelijke China.
Wij kwamen voor die verassing te staan toen we eventjes naar Hongkong wilde.
Een nieuw visum halen is vrij makkelijk in Hongkong maar kost je minimaal 3 werkdagen

klopt!

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Rusland, Mongolië en China