Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
jaki, (0 reizen, 1 berichten)
22 dec 2010 15:30
Klopt het dat je meer dan 5000 dollar op je bank rekening moet hebben om het land in te komen? Of heb je dit alleen nodig als je een ETA visa?

Erik, (0 reizen, 8666 berichten)
22 dec 2010 15:54
Je moet aan kunnen tonen dat je €3200,- op je rekening hebt staan wanneer je een Work and Holiday Visum aanvraagt. ETA staat volgens mij voor Electronic Travel Visa volgens kan dat dus voor ieder visa gelden die je via Internet aanvraagt.

darianoa, (0 reizen, 44 berichten)
22 dec 2010 22:14
Ik heb net mijn visum aangevraagd voor voor Oz dus kan je vertellen dat je voor een toeristen visum waarbij je 3 maanden achtereen gesloten in het land mag blijven dit niet nodig is.

Ik geloof dat dit alleen geldt voor een toeristen visum vanaf 6 maanden en een working holiday visum. Kijk voor meer info op de immigratie site van Australië: www.immi.gov.au Daar kun je precies zien waar je aan moet voldoen voor welk visum.

Groetjes,
Anne

Moira, (0 reizen, 1003 berichten)
23 dec 2010 13:16
als je een toeristenvisum van 3 maanden heb je een vliegticket altijd het land uit hebben. Voor een working holiday moet je 3200 euro hebben of een vliegticket het land uit.

Erik, (0 reizen, 8666 berichten)
23 dec 2010 14:43
Moira schreef:Voor een working holiday moet je 3200 euro hebben of een vliegticket het land uit.

Niet beide?

bjorn86, (0 reizen, 12 berichten)
23 dec 2010 17:37
Voor een workin holiday visum moet je €3200,- aan reisgeld hebben en beschikken over een retourvlucht of extra geld om dit te kunnen financieren. Je moet dan dus beide hebben.

Groetjes,

Björn

Liza!, (0 reizen, 119 berichten)
03 jan 2011 20:09
Hee allemaal,

Ik heb ook een vraagje over een visum. Ik wil vanaf juli 2011 tot en met begin januari naar Australie, waarvan ongeveer 4 à 5 maanden studeren (exchange). Nu zag ik dat het studentenvisum verschrikkelijk duur (550aus) is vergeleken met het workingholidayvisum (235aus).

Nu staat er echter iets ingewikkelds (maar misschien wel erg bruikbaar) op de site van de Aussie-overheid over het studentenvisum:
"Note: From 1 January 2010, international students affected by the closure of their education provider may be exempt from paying the visa application charge if they lodge an application for a further Student visa to complete their studies as a result of the provider closure. This exemption also applies to Student Guardian where the nominating student is affected by a provider closure."

Weet iemand wat hier precies mee wordt bedoeld?

Ik las ook ergens dat je zo'n workingholidayvisum maar 1x kan aanvragen (klopt dit?), dus zou toch liever voor een studentenvisum gaan als ik gebruik kan maken van die 'note'. :P Mocht Australie bevallen zou ik ook nog graag het Westen willen zien.

Nou ik hoop dat jullie als ervaren wereldreizigers wel weer wat antwoorden weten:P

Groetjes Liza

Nienke Krook, (0 reizen, 509 berichten)
03 jan 2011 21:02
Hoi Liza,
Ik heb even op de website van de australian gov. gekeken en wat ik begrijp gaat het om Australische studies/courses die na 1 jan. 2010 niet meer aangeboden worden (in zijn geheel of alleen aan buitenlandse studenten). Je kunt in dat geval toch via deze regeling op je al aangevraagde visum in australië studeren, ook moet je nu ineens een andere opleiding of course doen. Maar deze gegevens zul je ongetwijfeld ook via je opleiding krijgen als ze je helpen inschrijven bij een studie in Austalië. Zij hebben contacten met de opleiding in Australië en weten precies welke courses er worden aangeboden aan buitenlandse studenten.

Verder is het verplicht een studentenvisum te hebben als je je in gaat schrijven op een universiteit in Australië, je kunt er niet voor kiezen om een workingholiday te nemen vanwege de prijs. Zo werkt het niet. Daarbij roept mijn vriend dat dit wel de minste uitgavenpost is van je periode studeren daar ;)

Een working holiday visum kun je idd maar 1x in je leven aanvragen (of je moet 3 maanden achtereen fruit plukken, dan heb je recht om een 2e aan te vragen) en is er echt voor bedoeld om legaal mee te werken, niet te studeren.

Veel plezier in Australië. Ik kan je nu al zeggen dat het je zeker zal gaan bevallen :)

Liza!, (0 reizen, 119 berichten)
04 jan 2011 14:50
Hee Nienke,

Zeg je vriend maar dat ik toch liever die paar honderd euro had uitgegeven aan leuke dingen:P

Vraag me toch af of het helemaal klopt wat je zegt. Ik las namelijk ook op die website dat je maximaal 4 maanden mag studeren met zo'n working holidayvisum. Ik ga ook maar één semester, via m'n eigen universiteit.
Ach ik bel ze anders tegen die tijd wel op.

In ieder geval bedankt.

Groetjes Liza

Ron, (0 reizen, 1220 berichten)
05 jan 2011 11:13
hey liza,

neem anders eens contact op met visacop.com.au
dit is een immigration office in sydney die mensen helpt met visums waaronder ook student en working holidays visums.
misschien dat zij jou al vast wat meer info kunnen geven.

Moira, (0 reizen, 1003 berichten)
06 jan 2011 12:03
Hallo,

Ik ben in 2008 Australie ingereisd met een working holiday visa en had een enkele reis. Ze hebben voordat ik op het vliegtuig stapte gevraagd of ik voldoende geld had dus 3200 euro en dat heb ik laten zien. Toen kon ik gewoon met een enkele reis vliegticket het land inreizen. Dus je hoeft niet beide te hebben tenminste in 2008 en 2009.

gr van Moira

corina, (0 reizen, 0 berichten)
21 maart 2012 09:00
Hallo Hallo

Je moet aan kunnen tonen dat je jezelf kan onder houden voor de eerste maanden dus ongeveer 5000 pp maar hoeft niet 3000 red je het ook.......het gaat erom dat je niet met 500 aan komt kakken en geloof me het is duur hier......

En als je gaat werken in ozz for 1 a 2 jaar heb je zeker geen rerug reis nodig.......had ik ook niet ik ben nog steets hier mijn visa eindigd 30 juni tijd om naar huis te gaan....home sweet home

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Australië