Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Visum aanvraag in Laos

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Ruby-v, (0 reizen, 2 berichten)
17 jul 2012 13:03
Hallo,
Heeft iemand toevallig ervaring met een visum aanvraag voor Vietnam in Laos?
Waar kan dit, hoe duur is dit, hoe lang duurt het en hoe lang is het visum geldig?
Heb je hier ook een uitreisticket voor nodig?
Alvast bedankt!

lisette-van-beek, (0 reizen, 388 berichten)
17 jul 2012 19:24
Ruby-v schreef:Hallo,
Heeft iemand toevallig ervaring met een visum aanvraag voor Vietnam in Laos?
Waar kan dit, hoe duur is dit, hoe lang duurt het en hoe lang is het visum geldig?
Heb je hier ook een uitreisticket voor nodig?
Alvast bedankt!

Waar?
Je kunt het visum sowieso in Luang Prabang en Vientiane aanvragen. Het kan vast nog wel op meer plekken maar dat weet ik niet zeker.

Hoelang duurt het?
Het duurt vaak 3 dagen. Soms zijn er mogelijkheden om het in 1 of 2 dagen te regelen, maar dit is duurder en kan niet overal.

Prijs?
De prijs verschilt. Als je het in je hotel bij de receptie/reisbureautje laat regelen is het natuurlijk duurder dan dat je het bij de ambassade zelf doet. Ik heb het via een tourbureautje laten doen (in 1 dag) en was 44 euro voor een 30-dagen visum.

Hoe lang geldig?
Ligt een beetje aan je zelf? Je hebt het single entree visum (als je het land 1 keer in wilt) en het multiple entry visum (voor als je het land meerdere keren in wilt) Het meest gangbare visum is die van 30 dagen. Maar ik weet dat ze ook bestaan voor 90 dagen.

Belangrijk!
Bij de visumaanvraag moet je aangeven op welke datum je het visum in wilt laten gaan. Op die datum beginnen je dagen! Je hoeft niet perse op die datum het land in, het mag ook later (niet eerder). Maar bedenk wel goed dat als je het land bijv 6 dagen na de opgegeven datum binnengaat, je visum nog maar 24 dagen geldig is.

Succes!

Ruby-v, (0 reizen, 2 berichten)
17 jul 2012 21:32
Hey Lisette!

Bedankt voor je reactie! :) Gaat helemaal goed komen volgens mij! Even voor de zekerheid, je hebt dus geen ticket nodig die aantoont dat je binnen 30 dagen Vietnam weer verlaat?

lisette-van-beek, (0 reizen, 388 berichten)
18 jul 2012 13:10
Nee dat is niet nodig!

LaosFan, (0 reizen, 2014 berichten)
18 jul 2012 16:11
Lisette heeft al erg goede informatie gegeven. Samen met iemand die naar Vietnam ging na haar bezoek aan Laos ben ik een keer binnen geweest in het Vietnamese consulaat in Luang Prabang en men was toen erg vriendelijk.

In Pakse (het zuiden van Laos) zit ook een Vietnamees consulaat. Als ik daar ben (nog een paar maanden) zal ik eens navragen of daar ook visa te verkrijgen zijn.

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Maleisië