Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Visa Australië, NZ, Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Trienke, (0 reizen, 26 berichten)
29 okt 2011 15:56
Hallo!

Eind december vlieg ik naar Sydney vanwaar ik in principe heel Australië door wil reizen. Ik heb alle tijd dus ik wil graag een Working Holiday Visum aanvragen. Maar... ik wil ook heel graag naar Nieuw Zeeland. En omdat het klimaat in NZ toch wat wisselender is, lijkt het mij het slimst om in januari/februari daar heen te gaan. Is het dan ook verstandiger om eerst een toeristenvisum aan te vragen voor Australië, zodat ik daar eerst een paar weken door kan brengen om vervolgens verder te gaan richting NZ? Want dan 'verspil' ik mijn WHV niet.

Maar misschien mag dat ook helemaal niet? Als je een toeristenvisum voor 3 maanden aanvraagt, en binnen die 3 maanden weer terug bent in Australië, dan zou je in principe 2 visums hebben: een toeristenvisum én een WHV.

Weet iemand hier wat meer van?

Kims, (0 reizen, 996 berichten)
29 okt 2011 16:37
Hi,

Dat is een goed plan. Je toeristenvisum is maximaal 3 maanden geldig per "visit", je kunt niet meerdere keren per visum het land uitgaan en binnenkomen. Voor info zie: http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/976/.

Ik weet alleen niet of het dan slim is om bijvoorbeeld pas je WHV aan te vragen als je in Nieuw-Zeeland bent om te voorkomen dat het WHV niet al 'in' gaat wanneer je de 1e keer Australie binnenkomt.

Succes! :Y

Trienke, (0 reizen, 26 berichten)
29 okt 2011 17:01
k weet alleen niet of het dan slim is om bijvoorbeeld pas je WHV aan te vragen als je in Nieuw-Zeeland bent om te voorkomen dat het WHV niet al 'in' gaat wanneer je de 1e keer Australie binnenkomt.

O ja tuurlijk! Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan! Goed dat je het zegt :)

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Australië