Hoi!
Samen met mijn jongere broer ben ik van plan om deze zomervakantie te gaan backpacken van Bangkok naar Hong Kong. Tickets die in ieder geval al vast staan zijn: 8 juli vliegen van Amsterdam naar Hong Kong, 11 juli vliegen van Hong Kong naar Bangkok en 26 augustus van Hong Kong naar Amsterdam.
We willen dus (het liefst) over land van Bangkok via noord Thailand (Chiang Mai), richting Laos, Vietnam en China, terug naar Hong Kong. Het plan is om in ieder geval een paar dagen in het Elephant Nature Park (ENP) te verbijven, dit ligt dicht bij Chiang Mai. De rest van Thailand heb ik 3 jaar geleden gezien en dat sla ik nu dus over door met de trein van Bangkok naar Chiang Mai te reizen. De verdere reis ligt nog helemaal open.
Ik vraag me af of iemand hier dit wel eens gedaan heeft en of het uberhaupt goed te doen is. Welke route raden jullie mij aan?
Verder heb ik nog een vraagje over het visum voor Thailand. Aangezien wij geen retour ticket naar Bangkok hebben kunnen wij niet aantonen hoelang we in Thailand zullen blijven. Is het dan verplicht om toch een visum aan te vragen?
Ik ben benieuwd wat jullie me kunnen vertellen!
Backpacken van Bangkok naar Hong Kong
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Backpacken van Bangkok naar Hong Kong
ja, voor thailand moet je van te voren een visum regelen. om de redenen die je noemde.
De route is ook goed te doen in de tjid de je hebt. en leuk ook! Ik zou een stuk zakken in Laos, dan naar vietnam en omhoog. Dus niet alleen in het noorden van laos en vietnam blijven hangen.
De route is ook goed te doen in de tjid de je hebt. en leuk ook! Ik zou een stuk zakken in Laos, dan naar vietnam en omhoog. Dus niet alleen in het noorden van laos en vietnam blijven hangen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika