Pagina 1 van 6
Wizzair e-ticket vraagt niet om paspoortgegevens
Geplaatst: 05 jul 2010 15:02
door ww_oek
Ik heb drie tickets van Keulen naar Kiev geboekt bij Wizzair, maar er werd mij bij het boeken alleen gevraagd om de namen van de passagiers. Zelf heb ik bij eerdere vluchten (bij andere maatschappijen) altijd paspoortgegevens, geboortedata etc. moeten invullen.
Ook degene op wiens naam die is geboekt (ikzelf) heb naast het account met mijn adresgegevens geen paspoortnummer hoeven door te geven terwijl ik daarmee wel straks moet inchecken.
Op de website van Wizzair zie ik geen faq met zulke info en dat informatie nummer kost 80 cent per minuut (en met wachttijd kan dit flink oplopen), dus vraag liever anderen of dit gewoon klopt en ik me niet zorgen hoef te maken over onaangename verrassingen op de vertrekdag.
Ik heb al wel betaald (met creditcard).
Bij voorbaat dank.
Facebook comment
Geplaatst: 05 jul 2010 15:50
door Antje Hartmann
hallo, ik heb 2x online bij budget.air gebookt en die vragen ook geen passportnummer, wel vroegen ze mijn gebortedatum, met het uigeprinte e-ticket kon ik toen gewoon inchecken. Groetjes
Re: Wizzair e-ticket vraagt niet om paspoortgegevens
Geplaatst: 05 jul 2010 16:03
door bolletjeom
ik heb begin dit jaar gevlogen met wizzair en hoefde idd niets in te vullen....en alles is goed gekomen
Veel plezier dus!
Facebook comment
Geplaatst: 05 jul 2010 16:10
door Jenny Smit
Ik heb ook geen paspoortnummer hoeven geven.
Re: Wizzair e-ticket vraagt niet om paspoortgegevens
Geplaatst: 05 jul 2010 21:53
door zaratoestra
Al enkele malen gevlogen met online geboekt en thuis afgeprint ticket via wizzair. nooit problemen gehad.
Re: Wizzair e-ticket vraagt niet om paspoortgegevens
Geplaatst: 05 jul 2010 23:02
door ww_oek
bedankt allemaal. nu kan ik de vertrekdatum zonder zorgen en met een gezonde spanning afwachten!
Vraag over WizzAir boeking
Geplaatst: 30 nov 2010 20:11
door Roland1987
Hallo mensen,
Bij deze mijn eerste bericht op aroundtheglobe.nl
Ik heb een vraagje over een boeking die ik gedaan heb op wizzair.nl. Ik heb voor mijn reisgenoot de naam SANDER opgegeven terwijl op zijn ID-kaart zijn initialen S.M.F. staan. Is dit een probleem, of gaat dit problemen opleveren bij het inchecken?
Ik heb de helpdesk gebeld van WizzAir, en ze dezelfde vraag gesteld. Hun vertelden mij dat het geen probleem was, alleen had ik het idee dat ze me niet echt begrepen.
Wie kan mij verder helpen, en iets van mijn zorgen wegnemen voor deze reis? Vooral omdat ik geen zin heb in discussies bij de incheckbalie.
Bedankt.
Roland van Dongen
Re: Vraag over WizzAir boeking
Geplaatst: 30 nov 2010 23:13
door bolletjeom
zal geen probleem zijn
Re: Vraag over WizzAir boeking
Geplaatst: 01 dec 2010 07:57
door Erik
Hoi Roland welkom op het forum!
Ik vul zelf ook altijd alleen mijn roepnaam in terwijl ik met mijn roepnaam en doopnamen in het paspoort sta. Ook nog nooit problemen mee gehad.
Waar ga je naar toe op reis?
Re: Vraag over WizzAir boeking
Geplaatst: 05 dec 2010 10:17
door El Niño
Je hebt geluk dat de roepnaam overeen komt met initialen. Dan is het geen probleem. Mijn 1e officiele naam in mn paspoort begint met andere letter dan mn roepnaam. Dat heeft wel eens problemen opgeleverd

.
Re: Vraag over WizzAir boeking
Geplaatst: 05 dec 2010 12:17
door Roland1987
Hey allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.
De reis gaat naar Praag, Tsjechie. Ontzettend veel zin in. Wat betreft de WizzAir boeking:
Ik heb mijn eigen naam en de naam van mijn reisgenoot gratis aan laten passen, zodat de namen in de boeking exact overeenkomen met de namen in onze paspoorten.
Dit topic kan dus dicht!
Groetjes,
Roland van Dongen
Re: Vraag over WizzAir boeking
Geplaatst: 05 dec 2010 12:23
door bolletjeom
bedankt voor het melden...en wat lekker dat wizzair je die aanpassing gratis laat maken.
Daar kunnen andere maatschappijen nog wat van leren
Re: Wizzair e-ticket vraagt niet om paspoortgegevens
Geplaatst: 05 dec 2010 12:34
door El Niño
Het is idd geen regel. Bij verre, internationale vluchten wordt vaak om paspoortnummer gevraagd. Bij Europese vluchtjes ook vaak niet.
Re: Vraag over WizzAir boeking
Geplaatst: 05 dec 2010 19:19
door Jenny
ik ben zelf alles behalve positief over de klantenservica van WizzAir. En dan heb ik het zowel over de afhandeling van klachten betreffende de aswolk, alsook een probleem wat een vriend laatst had met boeken....
Het boekingsysteem zit een beetje raar in elkaar, en tijdens de boeking verspringt soms de vertrekdatum. Dat kun je in principe controleren, maar als je je data zorgvuldig uitkiest dan neem je de controle iets minder nauw. Geboekt, bevestiging gekregen, en daar zag mijn vriend pas de fout. Meteen gebeld, ook gemaild, maar wijzigen kost dus mooi 40 euro PER TICKET! Dat is dus een verdubbeling van de ticketprijs. Als je belt om uitleg (80 cent/minuut) krijg je te horen dat je moet mailen, en als je mailt krijg je geen antwoord. Nee, ik ben niet meer zo blij met Wizz Air.
Wat namen op een ticket betreft: ik heb ooit gehad dat de laatste letter van mijn achternaam vervangen was door een -t in plaats van een -r. Ze zitten naast elkaar op het toetsenbord, en daar is alles me gezegd! Gelukkig geen problemen mee gehad

Vliegervaringen Wizzair
Geplaatst: 06 feb 2011 14:28
door bolletjeom
2009 Eindhoven Krakow
Over luchtvaartmaatschappij Wizzair hebben we niets te klagen. Funky paarse kist, vriendelijke bemanning, super goedkoop en we komen ook nog eens 10 minuten eerder aan in Krakow.