Bali route

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
kvdv

Bali route

Bericht door kvdv »

Ik oktober zou ik, na Java, een deel van Bali willen zien.
Ik weet dat Bali heel toeristisch is, maar toch zijn er mooie plekken die ik niet willen missen.

Als je op onderstaande link klikt, zie je een kaartje waarop ik mijn favoriete bestemmingen heb aangeduid.
Kan ik al deze plekken bereiken vanuit Ubud als centrale 'slaap-plaats' ?

Enkel als ik een jeep+driver huur waarschijnlijk? Of ook via bus? We zouden ook graag een korte 2-daagse trek doen rond de rijst-terassen. Is dit sowieso duur of zijn er goedkope local agents?

Hoeveel tijd zou ik nodig hebben om dit te doen? Eén week genoeg of niet? We hopen nog tijd over te hebben voor de varanen op Flores..

http://krisvdv.net/bali_map.jpg

Bedankt op voorhand voor jullie tips!
Kris
Jenny
Reisexpert

Re: Bali route

Bericht door Jenny »

Jimbaran KUN je vanuit Ubud bezoeken, maar in de drukte van het zuiden van Bali is de kans op files en verstoppingen groot. Als je echt alleen in Ubud wilt verblijven zou ik niet naar Jimberan gaan, strand kun je elders zien en vis eten is ook op meer plaatsen mogelijk ;)

Als je naar Tabanan (saai), Jatului en Batukaru wilt, zou ik dit tevens combineren me de zonsondergang bij Tanah Lot. Touristisch, maar mooi. Ook kun je evt langs Bedugul rijden. Persoonlijk vind ik dit een heel mooi deel van Bali - maar ik ben bevooroordeeld omdat ik er heb gewoond :) Ik zou zeker een auto huren om hier te komen, bemos gaan er niet.

Ook voor de pura Besakih heb je een tourtje of eigen vervoer nodig. Deze moedertempel van Bali is heeel touristisch, kijk uit voor scams! Deze tempel is te combineren met het prachtige palace of justice in Klungkung en evt met het strand van Candi Desa.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Standaard meerdaagse treks op Bali zijn er niet, maar je kan vanuit Yeh Gangga (ten zuiden van Tabanan) mooi wandelen. Het hotel Bali Wisata heeft leuke zelf gemaakte routes. Je slaapt dan in een vissersdorp met bijna geen touristen, echt leuk!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
kvdv

Bericht door kvdv »

Jenny, ik weet niet hoe ik je site gevonden had (gewoon via Google denk ik), maar ik heb 'm gisteren toevallig bezocht en ALLE verhalen gelezen en foto's bekeken. Ik had er sowieso al interessante info op gevonden en nu met deze reacties heb ik nog meer super-tips gekregen. Heel erg bedankt hiervoor!
Plaats reactie