kun-gemakkelijk-backpacken-cuba-t912.html#p28728
staat een link in naar een budgetmaatschappij die vanuit België vliegt op cuba.
Even zoeken op vliegen op Varadero. Dat is de costa del sol van Cuba. Vrij vreselijk maar prima als je er goedkoop kunt komen. Er zijn ook regelmatig hele goedkope kantenklaar vakanties naar Vardero. Je hoeft dan natuurlijk daar niet te verblijven.
Een vriendin van mij is in 2009 voor €500 een week die kant op geweest. vlucht incl hotel (all inclusive). Dan gebruik je 2 dagen dat hotel en voor de rest ga je het land verkennen. Zolang je doorgeeft aan je hotel wanneer je er niet bent is er verder niets aan de hand
Cuba is ook populair rond kerst omdat veel mensen hopen dat het een gegarandeerde zon bestemming is rond kerst. Dat is het niet! Het is een eiland en heeft dus ook gewoon last van stormen en regen. Met name in die periode van het jaar aan de bovenkant van het eiland waar de meeste strandresorts zijn. Begrijp me niet verkeerd...het kan ook heel mooi zijn maar er is geen garantie.
Ik heb een november, een december en een januari reis begeleid. De november reis had prachtig weer behalve de laatste dagen aan de kust. toen stormde het. De decemberreis heeft iedere dag wel een buitje gezien en had op de stranddagen veel wind maar wel wat zon. en de januari reis had mooi weer maar een flinke storm aan het strand.
Cuba heeft ook niet zo heel veel strand. En nog minder strand dat veel accommodatie mogelijkheden heeft. Er is genoeg maar er zijn mensen die denken dat de hele kustlijn zand is maar het grootste deel van de kust is koraal/rots etc
Nu lijkt het alsof je vooral niet naar cuba moet maar ik wil alleen maar even zeggen dat je realistisch moet zijn. En dat veel mensen verkeerde verwachtingen hebben. Dat zou zonde zijn. Duiken is niet gegarandeerd dat het kan op de plek die je wilt. Als her slecht weer is in Varadero dan duurt dat meestal een dag of 4. De boten vertrekken dan niet. Dan kan je met een tripje naar de andere kant van het eiland om te duiken in de varkensbaai. Ook erg mooi (schijnt)
als het weer en water slecht is aan de bovenkant is het vaak rustig aan de onderkant van het eiland en andersom.
oh, en mocht je voor die lekker goedkope all in hotels gaan.....vraag extra na of ze veel russen in die periode hebben. En dat is geen geintje. Russen komen massaal naar Varadero en zijn 's ochtendsvroeg al zeer gecharmeerd van de gratis drank. Met kinderen niet altijd een plek waar je wilt zitten.