Waar naar toe? 2 weken

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
kohraya
Reisexpert

Waar naar toe? 2 weken

Bericht door kohraya »

Ik verschrik me van de prijzen van vliegtuigtickets rond kerst 2010. Ik dacht dat wanneer ik er snel bij was, het wel zou meevallen. Neen dus!
Omdat we toch van de schoolvakantie gebruik willen maken om met de kids weg te gaan, ben ik op zoek naar een tropische bestemming waar we tot rust kunnen komen. Beetje eiland hoppen in Thailand of de Filipijnen of wat rondreizen in Myanmar, Egypte of Cuba met eventueel een duik op 't eind. Dit alles low budget en hopelijk met een betaalbaar ticket. Ik zag reeds dat Bangkok en Manila rond de 880€ kosten, wat ik erg prijzig vind voor slechts 2 weken. Ik denk er bijna over om met een horde toeristen langs het zwembad van een all-in hotel te gaan liggen ... jakkes :6 (van de zomer gaan we al een maand zonder kids naar Bolivië, dus weer zonder hen gaan is niet zo evident)
Indien jullie even willen brainstormen of andere ideeën hebben die goedkoper en de moeite waard zijn, en in ons denken passen, dan hoor ik die graag.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Waar naar toe? 2 weken

Bericht door LovesStedentrips »

Hallo!
Twee jaar geleden ben ik in januari naar Cuba gweest. Echt fantastisch. Wij hebben met de Viazul bussen rondgereisd, dat is al een stuk goedkoper dan een auto huren (al snap ik dat het met kinderen wellicht handiger is om een auto te huren hoor, vaak heb je mooie pakketreizen vliegtickets + autohuur). We sliepen bij de mensen thuis in Casas particulares, een hele leuke ervaring. Keurige kamers, lekker eten en het contact met de mensen (van handen-en-voeten werk tot vloeiend Engels) was heel bijzonder. Duiken kun je leuk bijv bij Cayo Levista of Cayo Coco, da's niet zo toeristisch als Varadero.
Veel plezier!
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

met airasia moet je toch wel redelijk goedkoop in zuid-oost azie kunnen komen???
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik kon een paar maanden geleden al geen goedkope tickets naar Cuba of Thailand vinden voor de kerstvakantie.... Maar mocht iemand iets vinden, dan hou ik me aanbevolen!

Zit nu een beetje te twijfelen tussen (weer...) Egypte, Libanon, of IJsland.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

kun-gemakkelijk-backpacken-cuba-t912.html#p28728
staat een link in naar een budgetmaatschappij die vanuit België vliegt op cuba.
Even zoeken op vliegen op Varadero. Dat is de costa del sol van Cuba. Vrij vreselijk maar prima als je er goedkoop kunt komen. Er zijn ook regelmatig hele goedkope kantenklaar vakanties naar Vardero. Je hoeft dan natuurlijk daar niet te verblijven.
Een vriendin van mij is in 2009 voor €500 een week die kant op geweest. vlucht incl hotel (all inclusive). Dan gebruik je 2 dagen dat hotel en voor de rest ga je het land verkennen. Zolang je doorgeeft aan je hotel wanneer je er niet bent is er verder niets aan de hand

Cuba is ook populair rond kerst omdat veel mensen hopen dat het een gegarandeerde zon bestemming is rond kerst. Dat is het niet! Het is een eiland en heeft dus ook gewoon last van stormen en regen. Met name in die periode van het jaar aan de bovenkant van het eiland waar de meeste strandresorts zijn. Begrijp me niet verkeerd...het kan ook heel mooi zijn maar er is geen garantie.
Ik heb een november, een december en een januari reis begeleid. De november reis had prachtig weer behalve de laatste dagen aan de kust. toen stormde het. De decemberreis heeft iedere dag wel een buitje gezien en had op de stranddagen veel wind maar wel wat zon. en de januari reis had mooi weer maar een flinke storm aan het strand.
Cuba heeft ook niet zo heel veel strand. En nog minder strand dat veel accommodatie mogelijkheden heeft. Er is genoeg maar er zijn mensen die denken dat de hele kustlijn zand is maar het grootste deel van de kust is koraal/rots etc

Nu lijkt het alsof je vooral niet naar cuba moet maar ik wil alleen maar even zeggen dat je realistisch moet zijn. En dat veel mensen verkeerde verwachtingen hebben. Dat zou zonde zijn. Duiken is niet gegarandeerd dat het kan op de plek die je wilt. Als her slecht weer is in Varadero dan duurt dat meestal een dag of 4. De boten vertrekken dan niet. Dan kan je met een tripje naar de andere kant van het eiland om te duiken in de varkensbaai. Ook erg mooi (schijnt)
als het weer en water slecht is aan de bovenkant is het vaak rustig aan de onderkant van het eiland en andersom.

oh, en mocht je voor die lekker goedkope all in hotels gaan.....vraag extra na of ze veel russen in die periode hebben. En dat is geen geintje. Russen komen massaal naar Varadero en zijn 's ochtendsvroeg al zeer gecharmeerd van de gratis drank. Met kinderen niet altijd een plek waar je wilt zitten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

jaydee schreef:met airasia moet je toch wel redelijk goedkoop in zuid-oost azie kunnen komen???
Niet bij kerst ;(

Mercikes alvast voor de tips, ik ga er enkele verder uitdiepen.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

kohraya schreef:
jaydee schreef:met airasia moet je toch wel redelijk goedkoop in zuid-oost azie kunnen komen???
Niet bij kerst ;(
Jammer.

maar egypte is toch wel te doen voor zo'n 3 a 4 honderd euro??? zelfde als iets van ethiopie of iets dergelijks...

weet natuurlijk niet wat je budget is??!!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Een paar jaar geleden was ik voor m'n vlucht naar Egypte met kerst bijna 500 euro kwijt. Het nadeel van gebonden zijn aan schoolvakanties.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Al In Jordanië geweest?? ik vind tickets voor 450 euro. dobberen in de dode zee, cultuur en duiken in de rode zee!
En 2 weken is lang zat voor dat land.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Jenny schreef:Een paar jaar geleden was ik voor m'n vlucht naar Egypte met kerst bijna 500 euro kwijt. Het nadeel van gebonden zijn aan schoolvakanties.
ff snel op worldticket center gekeken (niet al te veel moeite gedaan dus) en daar zie ik een ticket voor € 372 p.p. Laatste week december.

Te doen lijkt me. En kan dus nog wel iets goedkoper door rechtstreeks bij vliegmaatschappij te boeken of beter te zoeken...
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Egypte is qua prijs het interessantste. Maar ik had gehoord (dacht van Jenny) dat het vervoer wel eens voor problemen kon zorgen in deze periode als je wat wil rond reizen. We zullen zien ...

Jordanië zou 13 à 15°C zijn, en dat is me iets te fris.

Ik ga me deze week een beetje inlezen voor Oeganda met net geen 600€ voor een ticket (wat meteen een indicatie is voor het max. budget). Geen idee of het makkelijk te bereizen is, of het een kindvriendelijke bestemming is en of het dagbudget binnen de perken gehouden kan worden. Wie tips heeft ... graag ;)
bolletjeom
Reisexpert

als dat je budget is... voor dat bedrag kan je ook naar kenia
qatar airways...
bolletjeom
Reisexpert

ik dacht gelijk aan jou kinderen vliegen gratis met Emirates
Nu is het wel niet de periode die je zoekt...maar misschien opent dit weer andere deuren tot mooie mogelijkheden?
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Cool !
En de kids zijn dol op Emirates.
Maar deze zomer blijven ze 4 weken bij mijn ouders ~O>
Ondertussen gaat mijn zoektocht naar een winterbestemming verder. Mijn vrouw haar verlof is geregeld, nu enkel de plaats nog kiezen *O*
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Oeganda valt af :N
De prijs van de permit om de gorilla's te zien, past niet in ons budget.
Mijn oog is nu gevallen op Tanzania met de nadruk op duiken (zie topic in Afrika forum).
Tips blijven welkom :Y
Plaats reactie