Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika
Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika
hoi
ik heb meer een tip.
Een vriendin van mij heeft in Zuid-Afrika een vrijwilligersproject gedaan via een Backpackershostel.
Ze werkte voornamelijk op een schooltje maar ze hielpen ook mee in het dorp met het bouwen van een WC
Dit was via Bucanneers Backpackers in Cintsa in de Wildcoast.
Je kan het beste van te voren contact met ze opnemen maar mijn vriendin is daar gewoon aan komen waaien en er was toen nog wel een plekje vrij.
Ze kreeg een kamer in het hostel waar ze bijna niets voor hoefde te betalen dus had ze eigenlijk nauwelijks kosten in die periode.
Wie weet heeft iemand er wat aan
gr Jeroen
ik heb meer een tip.
Een vriendin van mij heeft in Zuid-Afrika een vrijwilligersproject gedaan via een Backpackershostel.
Ze werkte voornamelijk op een schooltje maar ze hielpen ook mee in het dorp met het bouwen van een WC
Dit was via Bucanneers Backpackers in Cintsa in de Wildcoast.
Je kan het beste van te voren contact met ze opnemen maar mijn vriendin is daar gewoon aan komen waaien en er was toen nog wel een plekje vrij.
Ze kreeg een kamer in het hostel waar ze bijna niets voor hoefde te betalen dus had ze eigenlijk nauwelijks kosten in die periode.
Wie weet heeft iemand er wat aan
gr Jeroen
- bolletjeom
- Reisexpert
Dank je wel voor de tip!
Wij zijn ook bij Bucaneers geweest en hebben inderdaad vrijwilligers zien lopen. De omgeving is prachtig! Daar zou ik best een tijdje willen zitten!
We hebben hem toegevoegd bij ons adressen bestand
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vrijwilligerswerk/
groetjes rudi
Wij zijn ook bij Bucaneers geweest en hebben inderdaad vrijwilligers zien lopen. De omgeving is prachtig! Daar zou ik best een tijdje willen zitten!
We hebben hem toegevoegd bij ons adressen bestand
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vrijwilligerswerk/
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
hey pie,
kan even duren voordat je antwoord krijgt, ze zijn op het moment op vakantie dus ze zullen de site nu even niet zo vaak bezoeken.
kan even duren voordat je antwoord krijgt, ze zijn op het moment op vakantie dus ze zullen de site nu even niet zo vaak bezoeken.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
- bolletjeom
- Reisexpert
maar in het buitenland zijn ook compueters
er waren toen 3 vrijwilligers. Die verblijven in een appart gebouwtje. verder zijn er natuurlijk een hoop backpackers die het hostel bezoeken.
Maar die zie je niet tijdens het vrijwilligerswerk
het is wel een beetje een feest hostel. Maar het ligt in een groot gebied. het is volgens mij een soort oud vakantiehuisjesding ofzo.
je hoeft dus geen last te hebben van de feestjes maar je hoeft je ook niet te vervelen
er waren toen 3 vrijwilligers. Die verblijven in een appart gebouwtje. verder zijn er natuurlijk een hoop backpackers die het hostel bezoeken.
Maar die zie je niet tijdens het vrijwilligerswerk
het is wel een beetje een feest hostel. Maar het ligt in een groot gebied. het is volgens mij een soort oud vakantiehuisjesding ofzo.
je hoeft dus geen last te hebben van de feestjes maar je hoeft je ook niet te vervelen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika of Tanzania
Betaalbare projecten waar je alle vrijheid hebt om zelf te beslissen wat je graag wilt doen en niet als groep verplicht bent alles te doen? Het kan.....X biedt die mogelijkheid in Zuid-Afrika en nu ook Tanzania. Werk met leeuwen, cheetah's of woon in de township en ondersteun daarmee direct de projecten.
X is een van de weinige organisaties die ook echt in Zuid-Afrika woont en lokale projecten steunt en lokale mensen in dienst heeft om zo de impact van jouw bijdrage nog groter te maken!
X is een van de weinige organisaties die ook echt in Zuid-Afrika woont en lokale projecten steunt en lokale mensen in dienst heeft om zo de impact van jouw bijdrage nog groter te maken!
Laatst gewijzigd door Tikva op 29 jul 2011 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: links verwijderd reclame
Reden: links verwijderd reclame
Re: Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika of Tanzania
Wanneer je persoonlijke ervaringen met een project wilt delen kan dit op de volgende manier:
Je bericht is aangepast omdat dit puur reclame was en je niet eerder op dit forum actief bent geweest.
Je bericht is aangepast omdat dit puur reclame was en je niet eerder op dit forum actief bent geweest.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Wauw Tikva, interessant dat het delen van mogelijkheden niet hoort op dit forum of dat je punten kunt verdienen met dit bij te houden....
Op welke manier kunnen mensen wel af weten van opties om dergelijke ervaringen te hebben, want ik als reiziger ben dit initiatief begonnen en ik mag dus niet dit delen conform jouw bericht???
Op welke manier kunnen mensen wel af weten van opties om dergelijke ervaringen te hebben, want ik als reiziger ben dit initiatief begonnen en ik mag dus niet dit delen conform jouw bericht???
Zoals je je wellicht voor kunt stellen zijn er een heleboel vrijwilligersprojecten die graag zichzelf bedruipen en reclame maken om zoveel mogelijk deelnemers te zoeken. Hier willen wij niet aan mee werken, omdat we graag een objectief beeld willen geven "voor en door reizigers". Als je zelf het project opgericht hebt dan kun je hier op deze site dan ook niet terecht om reclame te maken voor je project. Zeker niet als dat duidelijk het enige doel is van je aanmelding hier.
Als moderator is het mijn taak om dit in de gaten te houden, als iemand daarvoor karma punten geeft is dat omdat ze het een goed initatief vinden.
Het is wel heel kinderachtig om omdat je je zin niet krijgt dan minkarma op mijn persoon (dus niet op een bericht) te gaan geven.
Het is ook wel erg dubieus dat je reclame maakt met affordable project, maar vervolgens mensen per e-mail alleen maar de prijs kunt vertellen.
Als moderator is het mijn taak om dit in de gaten te houden, als iemand daarvoor karma punten geeft is dat omdat ze het een goed initatief vinden.
Het is wel heel kinderachtig om omdat je je zin niet krijgt dan minkarma op mijn persoon (dus niet op een bericht) te gaan geven.
Het is ook wel erg dubieus dat je reclame maakt met affordable project, maar vervolgens mensen per e-mail alleen maar de prijs kunt vertellen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Vrijwilligerswerk Zuid Afrika iets voor jou?
Dag Allemaal,
ik ben nu een maand terug uit Zuid Afrika waar ik twee maanden vrijwilligerswerk heb gedaan via een stichting. Helaas stopt de stichting hier en is het project, Human Dignity Centre, afhankelijk van vrijwilligers. Het project betsaat uit een school met 5 klassen, een naai atelier, werk in de township met de social worker en een support groep voor vrouwen met hiv en aids. Als je meer wilt weten kun je me even mailen en kan ik ook het concact leggen met de oprichters van het project.
Het project is gelegen in Port Elizabeth, in Walmer township.
madelon_hdc@hotmail.nl
Groetjes Madelon
ik ben nu een maand terug uit Zuid Afrika waar ik twee maanden vrijwilligerswerk heb gedaan via een stichting. Helaas stopt de stichting hier en is het project, Human Dignity Centre, afhankelijk van vrijwilligers. Het project betsaat uit een school met 5 klassen, een naai atelier, werk in de township met de social worker en een support groep voor vrouwen met hiv en aids. Als je meer wilt weten kun je me even mailen en kan ik ook het concact leggen met de oprichters van het project.
Het project is gelegen in Port Elizabeth, in Walmer township.
madelon_hdc@hotmail.nl
Groetjes Madelon
Re: Vrijwilligerswerk Zuid Afrika iets voor jou?
Dag Allemaal,
even voor de duidelijkheid, ik werk zelf niet voor een organisatie. Ik probeer te bemiddelen tussen vrijwilligers en het project. Als je geintresseerd bent breng je ik contact met de oprichtster van het HDC.
Je kunt ook even kijken op;
http://www.jmin.org.za/index.html
daar kun je zien wat de organisatie doet,
Groetjes Madelon
even voor de duidelijkheid, ik werk zelf niet voor een organisatie. Ik probeer te bemiddelen tussen vrijwilligers en het project. Als je geintresseerd bent breng je ik contact met de oprichtster van het HDC.
Je kunt ook even kijken op;
http://www.jmin.org.za/index.html
daar kun je zien wat de organisatie doet,
Groetjes Madelon
-
Qreply
Hallo Madelon,
Mogelijk dat wij hier wel interesse in hebben. Ik heb je een mail gestuurd met wat meer uitleg en vragen!
groet
Shanna
Mogelijk dat wij hier wel interesse in hebben. Ik heb je een mail gestuurd met wat meer uitleg en vragen!
groet
Shanna
Hoi Shanna,
ik heb tot op heden geen mail van je gehad.. misschien is er iets misgegaan?
groetjes Madelon
ik heb tot op heden geen mail van je gehad.. misschien is er iets misgegaan?
groetjes Madelon
Bieden jullie ook vrijwilligerswerk in andere landen aan ?
Hoi, ik zelf of deze plaatselijke organisatie niet. De Nederlandse organisatie waar ik oorspronkelijk mee ging wel. Dat is
[verwijderd] Be More.
Groetjes Madelon
[verwijderd] Be More.
Groetjes Madelon
Laatst gewijzigd door Erik op 05 mei 2012 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd, naam geplaatst
Reden: Link verwijderd, naam geplaatst