Must see

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Wereldreizigers
Vakantieganger
Contacteer:

Must see

Bericht door Wereldreizigers »

Hallo!

Tijdens onze reis krijgen we in Thailand bezoek van onze ouders.
Heel erg gaaf natuurlijk, maar met alle respect ze worden een dagje ouder.

Hebben jullie tips over dingen die we moeten gaan bekijken maar die zeker haalbaar zijn met mensen die een jaartje ouder zijn?

Bedankt alvast!
Wij zijn onderweg! Kijk ook eens op http://www.onzedroomreis.nl
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Must see

Bericht door Tikva »

In bangkok natuurlijk het royal palace. Ik zou met mijn ouders bijvoorbeeld ook naar de oorlogsgraven in Kanchanaburi gaan en de death railway daar. Ik weet dat toen ik mijn verhalen vertelden mijn ouders en opa en oma daar erg geintreseerd in waren. Dat stukje geschiedenis leeft voor die generatie veel meer dan voor ons.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Ik weet niet hoe oud jouw ouders zijn, maar de mijne zijn in de 60. Afgelopen januari zijn zij zelfstandig 4 weken door Thailand getrokken (ze doen het niet meer omdat het zelf regelen veel tijd kost). Wat zij mooi vonden was het bezoeken van enkele tempels, de bridge over River Kwai, floating market, fietstocht in Bangkok, kookcursus in Chiang Mai en natuurparken. Het belangrijkste is dat je het tempo aanpast. Waar jij misschien vier dingen op een dag kunt doen, zullen je ouders het misschien rustiger aan willen doen en meer tijd tussenin nemen voor een drankje etc. En kies voor je vervoer een iets luxere optie (taxi i.p.v. tuktuk). Maar vraag je ouders vooral ook om aan te geven wat ze willen. Misschien willen ze juist wel in een tuk tuk...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wat is oud? en met name: hoe is de conditie?
Want leeftijd zegt niet zoveel.
Ik ben met mijn moeder naar thailand geweest. Ik heb haar leren backpacken. Dus wel gewoon met de rugzak op en in openbaar vervoer. Dit was noodzakelijk omdat ze geen budget had en omdat ze denkt dat het allemaal levensgevaarlijk is en nu weet dat het allemaal appeltje eitje is...dus ik heb nu rust aan mijn hoofd en geen verontrust mailtjes meer als ik onderweg was (soms moet je investeren en vaak is dat het helemaal waard ;) _O- )

Maar goed, Mijn moeder had vooral veel last van de hitte. In een tuktuk zitten vond ze leuk dus ipv lopen pakte we die wat meer. Kachanaburi en de geschiedenis is idd iets wat leeft ( ook bij mij trouwens) omdat wij er toevallig familie geschiedenis hebben liggen (letterlijk). Natuurlijk in Bangkok het paleis en wat tempels maar ook de royal Barges (drijvende gouden koetsen) was leuk om te bezoeken. Of met een bootje je rond laten varen.

Wij hebben de trein genomen naar Chiang Mai. Toch iets comfortabeler dan een nacht bus. Een kookcursus is idd erg leuk. Op een olifant zitten vond ze iets minder. Shoppen is altijd leuk en zeker als het 's avonds kan wanneer het wat koeler is.

Khao yai Np is de enige mogelijkheid om dieren in het wild te zien. Sommige dagprogramma's hebben er echter een trekking van 4 uur in zitten dus vraag even na of je iets anders kunt doen of in de auto mag blijven wachten want 4 uur is erg pittig met 100% luchtvochtigheid en hitte en heuveltjes! Maar Khao Yai is wel de moeite waard.

Ayuthaya voor nog meer tempels

eilanden, helemaal afreizen naar het zuiden kan vermoeiend zijn terwijl Ko Samet ook prima is wanneer je nog nooit eerder een eiland hebt gezien en vanaf Bangkok is 1 dag makkelijk te bereiken.

Lees anders eens op mijn site www.bolletjeom.nl de route die ik heb gedaan met mijn moeder. (onder aan de homepage even op Thailand klikken. Ik meen dat ik er met mijn moeder in 2007 was)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie