Zorg en Reisverzekering Australië(help)

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Gena

Zorg en Reisverzekering Australië(help)

Bericht door Gena »

Goedendag,

Mijn verhaal is als volgt:

Ik ga over een maand naar Australië en ga daar minimaal een jaar verblijven.
Ik beschik over een Working Holiday Visum.
Ben van plan om veel te werken en door heel Australie te reizen.

Zo goed als alles is al geregeld en is mij ook duidelijk op een ding na... de verzekeringen.

Ik weet dat omdat ik mij uit ga schrijven bij mijn gemeente ik standaard mijn zorgverzekering moet stopzetten. Een doorlopende reisverzekering ga ik ook niet veel aan hebben.

Mijn vraag is dan wat is nou echt nodig voor mij qua zorg en reis verzekering en waar kan ik de beste vinden. Ik heb er ook geen zin in om honderden/duizenden euros uit te geven dus wil ik alleen het noodzakelijke.

Nou heb ik zelf onderzoek gedaan en dan kom ik uit op Alliance die mij een reis verzekering kan aanbieden maar dan snap ik niet of ik apart ergens anders nog zorgverzekering moet aanvragen?

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat ik nou precies moet hebben om zorgeloos het jaar door te brengen met zo lage mogelijke kosten?

Ps,
Wat nou als ik mij niet uitschrijf bij de gemeente en mijn huidige zorgverzekering/doorlopende reisverzekering aanhou?(terwijl ik langer als 8 maanden in het buitenland verblijf)

Bij voorbaat dank,
Gena
Travelator
Reisexpert

Re: Zorg en Reisverzekering Australië(help)

Bericht door Travelator »

Hoi @Gena,

Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, kun je misschien beter even contact opnemen met JOHO of Kilroy. Zij kunnen je zeker goed adviseren.
Ik maak zelf al jaren gebruik van de Special Isis en ben daar extreem tevreden over. Die is er in verschillende vormen, ook voor mensen die geen zorgverzekering meer hebben in Nederland.
De verzekeringen zijn inderdaad behoorlijk prijzig, maar volgens mij ben je niet veel meer kwijt dan aan je zorgverzekering in Nederland.

Succes met zoeken en veel plezier op reis!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Gena

Re: Zorg en Reisverzekering Australië(help)

Bericht door Gena »

Travelator schreef: 08 mei 2017 20:38 Hoi @Gena,

Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, kun je misschien beter even contact opnemen met JOHO of Kilroy. Zij kunnen je zeker goed adviseren.
Ik maak zelf al jaren gebruik van de Special Isis en ben daar extreem tevreden over. Die is er in verschillende vormen, ook voor mensen die geen zorgverzekering meer hebben in Nederland.
De verzekeringen zijn inderdaad behoorlijk prijzig, maar volgens mij ben je niet veel meer kwijt dan aan je zorgverzekering in Nederland.

Succes met zoeken en veel plezier op reis!
Top ga ik gelijk doen..
Hartelijk bedankt!

Meer info/tips zijn nog altijd welkom!
Plaats reactie