Hoe kom je erachter of een vrijwilligersorganisatie betrouwbaar is?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Yasmin007
Reiziger

Hoe kom je erachter of een vrijwilligersorganisatie betrouwbaar is?

Bericht door Yasmin007 »

Hoi,

Eigenlijk zegt mijn vraag het al. Ik heb tweetal vrijwilligersorganisaties gemaild over informatie en beschikbaarheid en de een is aangesloten bij de SGR en de andere niet. Nu zie ik nu ik aan het zoeken en rondkijken ben veel organisaties die hier niet bij zijn aangesloten. Hoe kom je er dan achter of je te maken hebt met een betrouwbare organisatie?

Ik hoor het graag.
Groetjes Yasmin
Jenny
Reisexpert

Re: Hoe kom je erachter of een vrijwilligersorganisatie betrouwbaar is?

Bericht door Jenny »

Ik heb redelijk wat ervaring (in Indonesie, Thailand, Bangladesh en Mongolië), maar geen van de organisaties waarbij ik een project deed was aangesloten bij de sgr. De sgr is er voor reisorganisaties en veel vrijwilligersorganisaties zijn geen reisorganisaties. Sommige zijn Nederlandse stichtingen die samenwerken met lokale stichtingen, andere initiatieven zijn alleen lokaal.

Het is lastig om te oordelen of een organisatie betrouwbaar is. Juist de organisaties die het geld hard nodig hebben of uitgeven ter plekke hebben geen geld voor dure Nederlandse keurmerken.

Wat zoek je en wat verwacht je van een organisatie? Betaal je een paar euro per dag, dan zou ik me niet deuk maken. Betaal je veel, dan zou ik referenties zoeken. En waar mogelijk pas ter plekke betalen zodat je ziet waar je geld terecht komt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Yasmin007
Reiziger

Re: Hoe kom je erachter of een vrijwilligersorganisatie betrouwbaar is?

Bericht door Yasmin007 »

Ik vind het niet weinig geld, maar ik heb geen ervaring met vrijwilligerswerk in het buitenland.
Het was me opgevallen dat het andere reizen wel bij sgr was aangesloten en Travel Unique niet en laatstgenoemde spreekt me meer aan. Het gaat om wildlife projecten in Afrika en dit geval zuid-afrika. Het project van TravelUnique ligt een half uur van Kruger vandaan en kost € 1250 eclusief vliegtickets.

Maar als iemand anders andere betrouwbare organisatie weet voor wildlife projecten in Afrika houd ik me aanbevolen.
Ik ben op reizigers gebied echt zo'n newbie. Moet alles nog ontdekken.
sharr92

Qreply

Bericht door sharr92 »

Hey!
Misschien kun je eens kijken bij www.activityinternational.nl
Ik ga in September via daar 6 weken vrijwilligerswerk doen op Bali.
Ben nu al een paar keer langs geweest bij ze op kantoor en het zijn echt mensen die er verstand van hebben en ze helpen je echt perfect met alles.
Ze hebben ook wildlife projecten in Afrika!
Succes !!
Plaats reactie