Hotel geboekt via Booking.com annuleert zelf binnen annuleringstermijn
Geplaatst: 20 sep 2015 17:51
Wij zijn net terug van een heerlijke vakantie. Er is alleen iets voorgevallen waarbij ik benieuwd ben of jullie dit ook een keer hebben meegemaakt en hoe dit is opgelost.
Op de 3e dag van onze vakantie kwamen wij aan bij een door ons geboekt hotel via Booking.com. Annuleringsvoorwaarden waren: 2 dagen van te voren gratis annuleren, daarna 30% betalen van de kamerwaarde. Bij No-show 100% kosten.
Nu heeft het hotel zelf 1 dag van te voren geannuleerd. Hier waren wij niet van op de hoogte omdat wij onze telefoon niet aan hebben staan aan de andere kant van de wereld. Daarnaast was er niet eens ontvangst en ook geen internet beschikbaar. Wij zijn dus voor niets bij het hotel aangekomen en het enige dat wij kregen was een "sorry maar helaas en doei".
De middag hebben wij moet uittrekken om naar het dichtstbij zijnde dorp te rijden en een hotel te zoeken (was een feestweekend). Onze planning was om een natuurpark te bezoeken.
Kunnen we (het hotel via) Booking.com hiervoor aansprakelijk stellen? Iemand dit ook meegemaakt en hoe is dit toen afgelopen? Of moeten wij als reizigers alle voorwaarden van de hotels maar slikken en mogen de hotels maar doen en laten wat ze willen?
Op de 3e dag van onze vakantie kwamen wij aan bij een door ons geboekt hotel via Booking.com. Annuleringsvoorwaarden waren: 2 dagen van te voren gratis annuleren, daarna 30% betalen van de kamerwaarde. Bij No-show 100% kosten.
Nu heeft het hotel zelf 1 dag van te voren geannuleerd. Hier waren wij niet van op de hoogte omdat wij onze telefoon niet aan hebben staan aan de andere kant van de wereld. Daarnaast was er niet eens ontvangst en ook geen internet beschikbaar. Wij zijn dus voor niets bij het hotel aangekomen en het enige dat wij kregen was een "sorry maar helaas en doei".
De middag hebben wij moet uittrekken om naar het dichtstbij zijnde dorp te rijden en een hotel te zoeken (was een feestweekend). Onze planning was om een natuurpark te bezoeken.
Kunnen we (het hotel via) Booking.com hiervoor aansprakelijk stellen? Iemand dit ook meegemaakt en hoe is dit toen afgelopen? Of moeten wij als reizigers alle voorwaarden van de hotels maar slikken en mogen de hotels maar doen en laten wat ze willen?