Welk land vrijwilligerswerk?

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
NaomiJansen505

Welk land vrijwilligerswerk?

Bericht door NaomiJansen505 »

Hoi!

Ik ben van plan om eind dit jaar 2 maanden lang vrijwilligerswerk te doen in een ander land.
Ik ken inmiddels een heleboel organisaties maar heb nog niet gevonden wat ik zoek.
Ik weet niet zo goed welk land, ik was eerst Nepal van plan maar ik denk niet dat dat voor mij de juiste plek is, of wel?
Ik ben op zoek naar een plek waar ik constructiewerk kan doen, maar ook werk met jongeren of oudere kinderen(een combinatie?). Ik vind het wel moeilijk met die kinderen, omdat ze zich binden en dat slecht voor ze is, ik weet daarom niet zeker of ik dat wil, andere soorten vrijwilligerswerk lijken me ook leuk, maar ik ben niet echt dol op kleine kinderen. Dieren zou ik ook geweldig vinden, maar dan paarden of lama's ofzo, of de combinatie paarden en gehandicapten.
Een plek waar ik 's avonds uit kan gaan met andere vrijwilligers, en in het weekend een beetje avontuurlijke dingen kan doen (trekkings, raften?).
Peru en Equador, een groot deel van Latijns-Amerika lijken me hier wel perfect voor. Maar mijn voorkeur gaat toch een beetje uit naar Azië, ook qua kosten en omdat ik daarna zelf nog wat wil reizen.

Heeft iemand suggesties voor landen of plekken of gewoon tips?

Groetjes Naomi :) :)
Travelator
Reisexpert

Re: Welk land vrijwilligerswerk?

Bericht door Travelator »

Hi!

Heb je toevallig hier al gekeken?

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vrijwilligerswerk/

Verder kan ik je helaas niet helpen... : (
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
gabyinsweden

Bericht door gabyinsweden »

Zuid-Afrika!!!

www.docentenvoorafrika.nl

Ik heb een geweldige tijd gehad!!!
Mik

Bericht door Mik »

deze organisatie in Sucre, Bolivia is volledig vrijwilligerswerk en een spotgoedkope plaats om te leven in een prachtige stad en omgeving:
http://www.condortrekkers.org/
het concept is een beetje "nagedaan" van deze (originele ) in Guatemala of nu ook in Nicaragua:
http://www.quetzaltrekkers.com

Ik ben met beide organisaties op trektocht geweest. Schitterend concept, volledig onafhankelijk en je moet er ook geen geld in toe steken...
NaomiJansen505

Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb toch besloten dat het Thailand wordt, nu op zoek naar een organisatie of project waarbij ik kan helpen.
Jerommeke

Bericht door Jerommeke »

Had je al eens bij SIW gekeken? Die hebben wel verschillende projecten voor langere tijd in Thailand en zijn ook betaalbaar.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Thailand is een mooi land en in sommige delen leven mensen ook nog in armoede en kun je waarschijnlijk een nuttige bijdrage leveren, al is het geen Derde Wereldland natuurlijk.

Veel succes daar en wie weet kun je ook nog eens naar het prachtige (maar minder 'ontwikkelde') buurland Laos komen :-)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

NaomiJansen505 schreef:Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb toch besloten dat het Thailand wordt, nu op zoek naar een organisatie of project waarbij ik kan helpen.
Hou er rekening mee dat in Thailand voor alle soorten werk, inclusief vrijwilligerswerk, een werkvergunning is vereist. Deze verkrijgen voor vrijwilligerswerk is gezien de tijdsduur en de kosten vrijwel onmogelijk.

Helaas vermelden de vrijwilligersorhganisaties dit nooit en liegen hier zelfs zeer frequent over. Een slechte zaak nmm, de vrijwilliger moet zelf de keuze hebben om het (erg kleine) risico te aanvaarden of niet.
MichelleVA25

Bericht door MichelleVA25 »

Zuid-Afrika is echt een aanrader, ik zit daar momenteel t/m 23 juni en dan ben ik er 4 maanden geweest. Helemaal top!
NaomiJansen505

Hoi Stevenl!!

Ooh heel erg bedankt voor de tip, wat is het risico wat je loopt als je geen werkvergunning hebt dan?
Want ik loop dat risico natuurlijk liever niet, maar ik denk dat ik er dan weinig aan kan doen?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

NaomiJansen505 schreef:Hoi Stevenl!!

Ooh heel erg bedankt voor de tip, wat is het risico wat je loopt als je geen werkvergunning hebt dan?
Want ik loop dat risico natuurlijk liever niet, maar ik denk dat ik er dan weinig aan kan doen?
Het risico is een paar dagen cel en daarna een veroordeling, boete, en uitgezte worden inclusief blacklist. Zoals gezegd, het risico dat dat gebeurt is er maar is erg klein.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Goede tips Stevenl. De kans lijkt me klein, maar zoals je al vertelde zouden de organisaties het wel moeten melden.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie