Om maar met de deur in huis te vallen, ik stel deze vraag voor een vriendin van me.
Zij wil samen met haar zus gaan backpacken in peru.
Voor haar is backpacken niks nieuws en heeft al een aantal landen bezocht met name azie, haar zus daarin tegen is helemaal nieuw hierin.
Wel verschillende landen bezocht maar dit was dan altijd wel vooraf geregeld, in tegenstelling tot het backpacken. En heb dan ook het idee dat dit voor de zus een hele ervaring word, om het fijne hotel bed en luxe te verruilen voor een hostel en het zelf regelen van dingen.
En omdat het wel een geruststellend gevoel is om 2 meiden die kant op te laten gaan zou ik graag zoveel mogelijk info willen van jullie.
Ja idd er zijn genoeg forums waar het allemaal verteld word maar dit is allemaal los van elkaar.
Wat zijn de do's en dont's betreft peru.
Denk hierbij aan de plaatsen die bezocht kunnen worden en de plaatsen waar je liever niet komt?
wat is een mooie route om te reizen?
wat is het makkelijkste om te reizen, bus,trein,taxi?
hoe zijn de hostels?
hoe zijn de mensen daar?
hoe over straat te gaan daar. ( rekening houden met een geloof/ het dragen van sieraden ect ??)
wat zijn de scams? (als die er zijn?).
Jullie begrijpen wel waar ik heen wil

Dus! brand allemaal maar los, zodat deze reis voor hun ook weer een word om niet te vergeten.
Bedankt alvast allemaal.
Gr Tom