Reisadvies Yogyakarta - Bali

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
SuzanneTom

Reisadvies Yogyakarta - Bali

Bericht door SuzanneTom »

Volgend jaar willen wij een 3-daagse reis maken van Yogyakarta naar Bali met de tussenstop bij de
Bromo vulkaan en Ijen krater.
Hoe kunnen we dit het beste organiseren? Boeken vanuit Nederland (waar?) of pas boeken in Yogyakarta (we hebben daar 2 dagen voordat we deze reis gaan maken).

Probleem is dat we online veel reizen tegen komen die langer dan 3 dagen zijn of enorm duur zijn. Iemand deze reis aleen keer gemaakt?
Jenny
Reisexpert

Re: Reisadvies Yogyakarta - Bali

Bericht door Jenny »

Ik zou gewoon ter plekke boeken. Kan op iedere straathoek.

Meestal ga je op dag 1 van Yogya naar Probolinggo (of een ander dorp dichtbij de Bromo), op dag twee naar een koffieplantage nabij Ijen en dag 3 naar Bali.

Je zal voor deze trip rond de 100 euro kwijt zijn. Bij de goedkopere trips komen de entreegelden en de jeeptocht bij de Bromo er nog bij, bij duurdere trips is alles inclusief. Informeer dus goed wat je moet betalen.

O ja, houd rekening met 2 nachten bijna geen slaap en reistijden van meer dan 12 uur per dag.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
SuzanneTom

Bericht door SuzanneTom »

Jenny schreef:O ja, houd rekening met 2 nachten bijna geen slaap en reistijden van meer dan 12 uur per dag.
Bedankt voor je reactie! Heb je deze reis zelf al eens gemaakt? Is het velen reizen en weinig slapen het waard? ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb de reis iets anders gemaakt: ik ben vanuit Surabaya naar Bromo en Ijen geweest. Het stuk tussen de Bromo en Yogya had ik al een paar jaar eerder gedaan.

Ik vond het de moeite! Zie ook m'n website.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie