House sitting

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Yoni

House sitting

Bericht door Yoni »

Hoihoi,

In een van de onderwerpen hier ben ik op het volgende tegen gekomen: house sitting.

Nu heb ik een beetje rond gekeken op google, maar ik vind alleen sites waarbij je kunt registreren tegen betaling. Nu was mijn vraag of iemand een alternatief heeft? Iemand er reeds ervaring mee?

Alvast bedankt! :)
Reismeis
Reisexpert

Re: House sitting

Bericht door Reismeis »

Toen ik in Australië woonde heb ik ook eens mogen house sitten (10 dagen). Dat ging eigenlijk via via, vrienden van mijn gastgezin gingen skiën in Aspen en de oppas van de hond zei op het laatste moment af. In ruil voor het oppassen mocht ik in hun huis (luxe megavilla 0_0 ) verblijven, incl. alle maaltijden enz. Ik heb me daar prrrrrima vermaakt! Toen ze terugkwamen kreeg ik alsnog een ruime vergoeding in $$$, veel te gek natuurlijk.. Maar hoe je zoiets aan zou moeten pakken anders dan registeren via een website.. Ik heb geen idee..
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Kims
Reisexpert

Re: House sitting

Bericht door Kims »

Hi,

Housesitting wordt inderdaad ontzettend veel gedaan als mensen op vakantie gaan!

Veel housesitting wordt via via geregeld. Dus mocht je contacten in Australie hebben, is het slim om te vragen of ze voor je rondvragen.

Ook wordt het regelmatig op Gumtree geadverteerd of kun je zelf een advertentie plaatsen. Wel een tip om te zeggen dat je referenties hebt en misschien een bewijs van goed gedrag oid want mensen laten je niet zomaar op hun spullen passen over het algemeen.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie