Voordelig vliegticket boeken?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
wrd
Vakantieganger

Voordelig vliegticket boeken?

Bericht door wrd »

Hoi daar!
Wil in september vliegen naar azië. Nu ben ik al even aan het zoeken geweest op goedkope tickets maar ik had graag jullie tips nog even gehoord voor ik definitief boek.

Het gegeven is dat ik in de maand september wil vertrekken, enkele reis, bestemming ergens in zuid-oost-azië.
Nu wil ik dit uiteraard graag zo voordelig mogelijk doen...

Nu is mijn voornaamste vraag:
bestaan er websites waar ik kan zoeken juist op prijs / maand / bestemming?
Aangezien het mij niet uitmaakt wanneer in september ik juist vertrek, waar ik juist vertrek (straal van 2 à 300 km), hoeveel x ik moet overstappen of zelfs waar ik juist aankom denk ik dat ik toch ietwat meer kans moet hebben op leuke ticketprijzen. Nu kan ik op de meeste sites maar zoeken op specifieke datum, specifieke vertrekplaats en specifieke aankomstplaats. Graag zou ik ergens kunnen zoeken op simpelweg de goedkoopste vluchten en me zelf dan aanpassen aan de voorwaarden. Bestaat dit?

Denken jullie tevens dat het interessant zou kunnen zijn om misschien zelfs totaal te wachten met het boeken van een ticket en te gaan voor een 'lastsecond' of 'empty seat' of dergelijke?

Ben niet persé van het gierige type, maar wil graag voor een hele tijd weg dus elke euro telt :6
Alvast bedankt!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Voordelig vliegticket boeken?

Bericht door bolletjeom »

www.skyscanner.nl geef alle luchthavens van nederland in en daarna een keer voor duitsland en voor belgie. als bestemming kan je ook alle luchthavens opgeven
maar ook de site van airberlin geeft je een overzicht van de hele maand
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

- Kuala Lumpur en bangkok zijn de goedkoopste steden om op te vliegen.
Kijk ook even wat vliegen vanaf london kost met air asia XL bijvoorbeeld, met ryanair ben je daar namelijk goedkoop.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Seeker

Bericht door Seeker »

Dus via Londen kun je ook goedkoop naar Thailand vliegen ( Overhandig ik mijn ouders een kopie van vliegtickets naar Londen ), probleem van ryanair is wel je hebt er een credit card nodig.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Seeker schreef:Dus via Londen kun je ook goedkoop naar Thailand vliegen ( Overhandig ik mijn ouders een kopie van vliegtickets naar Londen ), probleem van ryanair is wel je hebt er een credit card nodig.
Ik zou niet liegen over de bestemming waar je heen vliegt.

Toen ik in Engeland werkte, ben ik ooit een dag eerder terug naar Nederland gekomen dan ik mijn ouders verteld had. Ik heb me daar behoorlijk schuldig over gevoeld, en dacht ook bij mezelf: 'wat als ik nu een ongeluk krijgt, hoe leg ik dat uit???' Op dat moment heb ik me voorgenomen nooit meer te liegen over waar ik uit hang.

Het grappige is dat ik nu wel eerlijk vertel in wanneer ik in welk land zit, maar dat mijn ouders het steeds vergeten.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
wrd
Vakantieganger

Bericht door wrd »

hoi hoi, bedankt voor de tips. Ik heb via skyscanner nog even gecheckt of de vlucht die ik alreeds voor ogen had wel de voordeligste was en bleek te kloppen :)
Met air berlin rechtstreeks vanuit DSU voor 270 enkel naar bangkok alles incl alsook annulatieverzekering.
Kan waarschijnlijk nog goedkoper wel maar ben toch al redelijk tevreden nu...
Seeker

Bericht door Seeker »

Jenny schreef:
Seeker schreef:Dus via Londen kun je ook goedkoop naar Thailand vliegen ( Overhandig ik mijn ouders een kopie van vliegtickets naar Londen ), probleem van ryanair is wel je hebt er een credit card nodig.
Ik zou niet liegen over de bestemming waar je heen vliegt.

Toen ik in Engeland werkte, ben ik ooit een dag eerder terug naar Nederland gekomen dan ik mijn ouders verteld had. Ik heb me daar behoorlijk schuldig over gevoeld, en dacht ook bij mezelf: 'wat als ik nu een ongeluk krijgt, hoe leg ik dat uit???' Op dat moment heb ik me voorgenomen nooit meer te liegen over waar ik uit hang.

Het grappige is dat ik nu wel eerlijk vertel in wanneer ik in welk land zit, maar dat mijn ouders het steeds vergeten.
Hoe moet ik dan doen? Ik hou vol om naar Thailand te gaan, maar mijn ouders proberen mij dat te verbieden, in eerste instantie al en toen mijn moeder op mijn kamer kwam en zag dat ik met Thaise meid chatten was, zij ze ik zou er voor een vrouw heen gaan, maar ik heb wel al gezegd dat ik voor de cultuur ga, ik heb altijd wat iets gehad met die landen.

Probleem is mijn moeder dreigt als ik ga mij uitschrijven, dus mij eruit gooien, ik zelf denk dat ik gewoon moet gaan, ik ben 21 jaar en ik ben verstandig genoeg, zijn er toevallig mensen met soort gelijke problemen gehad hebben?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

laat ik voorop stellen dat ik begrijp dat je moeder zich zorgen maakt. Thaise meiden die via het internet contact zoeken en leggen met westerse mannen hebben daar ALTIJD !! (ok 99.9% van de tijd) bijbedoelingen bij.
als je heel veel geluk heb dan zoeken ze iemand die mogelijk met ze wil trouwen en die als ze in thailand zijn alles voor ze betaald dat ze zelf normaal niet zouden kunnen betalen..incl een vakantie in eigen land.
Als je pech hebt zoekt de dame met wie je contact hebt niet helemaal uit vrije wil contact met je. jij kunt dan ter plekke te maken krijgen met een meneer/ "familielid" die vind dat jij toch wel iets meer verantwoordelijkheid moet nemen voor zijn meisje (lees: financieel)

ik zou echt super super super waakzaam zijn. En denk nu niet. Dit meisje is anders. want ze zijn super goed in wat ze doen. Spreek dan ook nooit direct met zo'n meisje af maar doe dit op terrein dat voor jou vertrouwd is. zorg dus dat je er zelf al een dag of twee bent. Spreek bij voorkeur af op een plek die haar niet zo goed uit komt. Dat klinkt heel fout maar als zij de bus wil/kan nemen naar een stad ietsje verder op dan zegt dit misschien wel iets. hou er wel rekening mee dat je haar niet van Phuket naar Bangkok laat komen want dat kan ze waarschijnlijk niet betalen..ook niet al ze redelijk onschuldige bedoelingen heeft.

Dat je moeder je dreigt uit te schrijven geeft aan hoeveel zorgen ze zich maakt. Ik zou zoveel mogelijk met je ouders praten. laten zien wat je wilt doen, waarom, wat je al hebt uitgezocht over accommodatie, bussen en treinen etc. Dat geeft ze misschien meer vertrouwen in wat je gaat doen.
Als je 21 bent en verstandig genoeg bent om te gaan reizen dan moet je ook in staat zijn een oplossing te bedenken voor als je niet meer thuis welkom bent op je kamer bij je ouders.
ben je ingeschreven bij een woningbouw vereniging. kan je een huurkamer vinden en die dan betalen?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Seeker

Bericht door Seeker »

Verhalen dat je moet oppassen weet ik hoor, maar dat is bij Nederlandse niet veel anders, ik heb mijn ouders wel duidelijk gezegd van ik ga niet om een vrouw mee terug nemen, meid die ik kan studeer dan ook gewoon aan universiteit van Thailand, en zal echt niet trouwen voor dat ze klaar is.

Ze studeert Law in Thailand, ik ben uiteraard voorzichtig, maar mijn ouders hebben zelfde gedaan toen ik alleen naar Londen wou, en vrouwen gebruiken je overal, ik ben nu in sportschool, maar ik moet nog kijken hoe ik aanpak met mijn ouders, iemand uit huis zetten omdat ie op vakantie gaat is belachelijk.
sjaantje
Reiziger

Bericht door sjaantje »

Met alle respect goor, maar hoe weet je dat ze Rechten studeert, kan ze toch ook gewoon verzinnen???
Seeker

Bericht door Seeker »

sjaantje schreef:Met alle respect goor, maar hoe weet je dat ze Rechten studeert, kan ze toch ook gewoon verzinnen???
Thaise Law uiteraard, je kunt zelfde van Nederlandse zeggen hoor, Nederlanders verzinnen soms ook genoeg, belangrijk in relaties is vertrouwen, en op moment dat je gaat wantrouwen is niet goed, je moet voor jezelf grenzen stellen, dit wil ik maar dat nog niet.

Ik ben nog steeds zoeken voor voordelig ticket, wie weet voordelige lastminutes te vinden.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Seeker schreef:
sjaantje schreef:Met alle respect goor, maar hoe weet je dat ze Rechten studeert, kan ze toch ook gewoon verzinnen???
Thaise Law uiteraard, je kunt zelfde van Nederlandse zeggen hoor, Nederlanders verzinnen soms ook genoeg, belangrijk in relaties is vertrouwen, en op moment dat je gaat wantrouwen is niet goed, je moet voor jezelf grenzen stellen, dit wil ik maar dat nog niet.

Ik ben nog steeds zoeken voor voordelig ticket, wie weet voordelige lastminutes te vinden.
Makker, Aziatische vrouwen die gestudeerd hebben zoeken in 98% van de gevallen een eveneens Aziatische partner die gestudeerd heeft. Trouwen met een falang is bijna altijd voor het geld, gestudeerde Thai hoeven dat minder dat die uit het platteland. Thaise vrouwen...mocht je eraan willen ga dan eerst eens langs Pataya. Ga naar een bar met westerse mannen en laat hen vertellen hoe hun huwelijk met hun Thaise schone is.

Er is ook een boek, weet even niet de titel meer, maar van een oud-detective ofzo die voor Westerse mannen hun schatje in Thailand ging tracen. Mooie verhalen waren dat, de meesten hadden in elk Westers land een schatje.
Seeker

Bericht door Seeker »

Dexter schreef:
Seeker schreef:

Makker, Aziatische vrouwen die gestudeerd hebben zoeken in 98% van de gevallen een eveneens Aziatische partner die gestudeerd heeft. Trouwen met een falang is bijna altijd voor het geld, gestudeerde Thai hoeven dat minder dat die uit het platteland. Thaise vrouwen...mocht je eraan willen ga dan eerst eens langs Pataya. Ga naar een bar met westerse mannen en laat hen vertellen hoe hun huwelijk met hun Thaise schone is.

Er is ook een boek, weet even niet de titel meer, maar van een oud-detective ofzo die voor Westerse mannen hun schatje in Thailand ging tracen. Mooie verhalen waren dat, de meesten hadden in elk Westers land een schatje.
Meeste jonge Nederlanders zijn meestal ook niet geïnteresseerd in buitenlandse vrouwen, van oosterse afkomst ik juist wel, en daar ligt het probleem, ik wil graag een oosterse vriendin, omdat ze me aantrekken, maar goed laat ik maar hopen dat het goed gaat, en anders moet ik gewoon eens thaidreamgirl.nl contacteren, op zoon manier lukt het ook, maar ik heb nu al leuke meid, en wens haar niet in te wisselen, maar ga wel voorzichtig zijn.

Zullen zien wat de toekomst brengt, ik zal daar eerst eens maand naar toe gaan, in een latere stadium ga je pas hebben over samen wonen en trouwen, vooral wanneer ze nog naar school gaan, ik bedoel wees voorzichtig maar wantrouw je vriendin niet, doet je relatie niet ten goede.

Maar ik moet 11 Juni op voor po en Medische keuring landmacht, pas na die datum kan ik kijken of ik 1 maand naar Thailand kan tussen half juni en juli, want als ik door keuring kom moet ik natuurlijk binnen een paar maanden naar de amo.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Ik kan je 1 ding vertellen: ook, of juist, bij buitenlandse schatjes maak ik mijn befaamde moves >:) Ga eens een biertje drinken op de zeedijk, lopen genoeg Chinezen hoor :D Ik vind die Aziaatjes ook wel prima, vooral dat figuurtje. Maar als je er eentje daar vandaan trekt willen ze toch op een gegeven moment terug naar hun geboorteland OF ze lopen de hele dag met een pruimkop rond in NL.

ps. Prima site trouwens dat thaidreamgirl.nl. Let wel op die tieten, meestal gooien die vrouwtjes er een flinke vulling in, hele teleurstelling!
Seeker

Bericht door Seeker »

Terug ontopic?
Plaats reactie