Waar reis starten in Australië?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
boschantal

Waar reis starten in Australië?

Bericht door boschantal »

Hallo ,
Eind oktober ben ik van plan om naar australie te vertrekken (voor maximaal een jaar). Ik wil graag zoveel mogelijk van het land zien, en mijn reis eindigen in Darwin om vanaf daar naar Indonesië te gaan. Nu is mijn vraag : hoe kan ik het beste reizen en op welke stad zou ik dan het beste kunnen vliegen? Ik vind het lastig om een globale reisroute te bepalen, aangezien je met de verschillende klimaten zit. Eventueel zou ik gewoon een ticket kunnen boeken naar Sydney en van daar verder zien? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Groetjes Chantal
Erik
Site Admin

Re: Advies reisroute /aanvlieg lokatie

Bericht door Erik »

Je kunt zeker alleen een ticket kopen naar Sydney en dan verder kijken. Wel moet je volgens mij ook weer een ticket het land uit hebben.

Als ik mij niet vergis vlieg je het goedkoopst naar Perth in Australië. Je moet dan even uitzoeken of het de moeite waard is om daar rond te reizen richting syndey en misschien de oostkust om vervolgens in Darwin te eindigen. Het stuk tussen Perth en Adelaide is volgens vele niet heel boeiend dus daar hoef je niet veel tijd te besteden.

Als je voor de oostkust gaat kun je het beste vliegen op Syndey. Wat dan de meest logische route is durf ik niet te zeggen. Het lastige is dat je in Darwin moet eindigen. Anders zou ik zeggen dat je van Pert bovenlangs naar Darwin gaat, daarna naar beneden richting Melbourne en dan weer omhoog naar Cairns. Misschien dat je dan via Cairns en Darwin naar Indonesië kunt vliegen.
Kims
Reisexpert

Re: Advies reisroute /aanvlieg lokatie

Bericht door Kims »

Erik schreef:Je kunt zeker alleen een ticket kopen naar Sydney en dan verder kijken. Wel moet je volgens mij ook weer een ticket het land uit hebben.
Dat hoeft niet zo lang je aan kunt tonen dat je genoeg financien hebt om je terugvlucht te betalen, jezelf te kunnen onderhouden en een reisschema te laten zien.

Hou rekening met de seizoenen, die kunnen je tijd in Australie maken of breken. In het Noorden kun je het beste in de Australische winter reizen dus van mei-september. In het Zuiden weer beter van november-april.

^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie