In mei zit je in het staartje van het regenseizoen. Het kan nog regenen, maar alles is echt prachtig groen! Ik vond het bijzonder mooi. Wel heb je inderdaad kans dat delen niet begaanbaar zijn door water.
Litchfield kun je in een dag goed doen. Je hebt tijd voor wat zwemmen en verschillende wandelingetjes te doen.
In Kakadu zou ik in elk geval naar Ubirr, Nourlangie en een Yellow water cruise doen. Verder zijn er ontelbaar veel mooie plekjes. Je kunt niet alles van tevoren plannen, zeker niet omdat je niet weet wat de omstandigheden zijn. Je moet een permit kopen om het park in te komen. Je krijgt daarbij een boekje met een kaartje waarop veel dingen staan die je kunt doen (digitaal staat de kaart overigens op
http://kakadu.com.au). Waar je je permit koopt (bij de ingang van het park of al in Darwin) kunnen ze je informatie geven over het weer en de conditie van de wegen. Aan de hand van die informatie kun je je plan maken.
Ergens is het wel prettig dat je een gewone auto hebt, want zo vallen de 4WD dingen al af. Maakt de keuze alweer iets makkelijker:-)
In elk geval maak je een supergoede keuze om naar Kakadu te gaan. Het is echt een prachtig gebied (vind ik zelf)