Tips voor autohuur

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Reismeis
Reisexpert

Tips voor autohuur

Bericht door Reismeis »

Volgend jaar gaan we naar Malta en daar willen we misschien een auto huren. Nu is dit iets wat wij nog nooit hebben gedaan en ik vroeg me af of iemand misschien ook (algemene) tips heeft van zaken waar je op moet letten. Dat we de auto vooraf moeten checken op schade, met een volle tank afleveren, letten op zaken omtrent het aantal kilometers en bestuurders en dat soort zaken, dat is bekend. We zijn met name op zoek naar info met betrekking op de condities/verzekeringen. Wat is absoluut noodzakelijk en wat niet? Ga je naar een bekende (Europese/mondiale) verhuurmaatschappij, of juist een lokale?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Re: Tips voor autohuur

Bericht door menasil »

Ik heb nu drie keer een auto gehuurd vooraf en daarvan gebruik gemaakt via eautohuur.nl. deze is zelfde als rentalcars. Ze hadden goede deals. In USA zelfs premium pakket met volle tank en twee bijrijders. het is een bemiddelaar. wij zijn oa bij alamo en budget terecht gekomen via hen. Qua verzekeringen heb ik mij niet bezig gehouden maar mijn mede reizigers. wij kopen altijd het eigen risico zover mogelijk af.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Bedankt voor je reactie en tips!!
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Sunny cars verhuurt met afkoop alle eigen risico. Wij hebben hier nu (helaas) verschillende keren gebruik van moeten maken. Je betaald iets meer maar raam of wiel schade heb je zo.

Wij maken vooraf altijd foto's rondom en binnenin van de auto. Ook de onderzijde! Bij terugbrengen maken we ook foto's inclusief dashboard (kilometerstand en benzinetank). Dit om eventuele discussies achteraf te voorkomen. Vraag bij inleveren altijd een bewijs dat je de auto goed hebt ingeleverd. Onze creditcard was in Argentinie een keer belast voor schade toen wij al in NL waren. Dankzij het bewijs konden wij ons geld terug laten storten.

Wij gaan binnenkort misschien 1 a 2 weken naar Malta. Nog tips?
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Thanks! Ja, wij willen het eigen risico ook zo laag mogelijk. Goede tip om zowel vooraf als erna foto's te maken en om een bewijs van inlevering te vragen!

Leuk dat jullie ook naar Malta gaan! Ik heb al heel veel info omtrent Malta opgeschreven, hier op de site is ook veel te vinden. Heb je de artikelen al gelezen? Of dit topic. Ik kreeg vandaag de tip om naar Popeye village te gaan (waar de Popeye film is opgenomen), maar na wat googlewerk kwam ik er al vrij snel achter dat we dat dus niet gaan doen :)
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Ik heb een keer schade gereden met een auto gehuurd via internetbroker Car del Mar. Had het uitgebreide pakket wat betreft eigen risico (wat bij hun nog geen eens veel extra kost). Mijn creditcard is toen door de lokale Ierse verhuurder wel belast, maar heb later het geld terug gekregen van Car del Mar. Prettig is, dat ondanks dat zij een Duits bedrijf zijn, ze een Nederlandstalige helpdesk hebben.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Bedankt voor je reactie!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Zijn dit goede voorwaarden? :?

Ongelimiteerd aantal kilometers
CDW verzekering (schade aan de huurauto) zonder eigen risico
TP verzekering (diefstal van de huurauto) zonder eigen risico
Dekking glas-banden-bodem en dakschade. Het is dus niet nodig hiervoor lokaal een extra verzekering af te sluiten
WA-verzekering met gegarandeerde minimale dekking van € 7,5 miljoen dankzij de gratis aanvullende verzekering
Lokale belastingen
Luchthavenbelastingen
Tankregeling FE: U krijgt de huurauto met een volle brandstoftank mee en kunt deze niet-afgetankt inleveren. Voor deze tankvulling geldt een verplichte lokale toeslag.
Plaats reactie