Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Wat is de goedkoopste goede manier om de inca trail te boeken? In april komt mijn vader mij opzoeken in Peru, ik ben daar dan als onderdeel van mijn wereldreis. We zijn allebei redelijk sportief en willen graag de tocht (gedeeltelijk) lopen. Ik heb ook een aantal mogelijkheden op internet gezien waarbij je een deel op de mountainbike doet, dit lijkt me ook erg vet. De kosten van zo'n 4 daagse toch zijn rond de 400/500 dollar, dit vind ik persoonlijk erg veel. Dat moét goedkoper kunnen !
Kunnen we gewoon ter plekke een arrangement van bijv. 4 dagen boeken bij een of ander lokaal bureautje in Cusco? Wat zou dan een normale prijs zijn?
Als je de officiele tour wilt boeken dan kun je niet een paar dagen voor vertrek een tourtje boeken. Er is namelijk maar een beperkt aantal tickets te krijgen.
Wil je een alternatieve tour boeken, bv. de jungle trail, dan is het wel mogelijk om kort voor vertrek te boeken.
Ben je van plan om Machu Picchu te bezoeken? De trein er naar toe, de diverse trails (Inca trail, Salkantay, Lares, enz.) zijn allemaal verdien modellen rondom een bezoek aan Machu Picchu. Hoewel je als onderwerp "Inca Trail" opgeeft blijkt uit je bericht dat je juist die niet wilt doen, vanwege de kosten. Die kosten voor de officiële "Inca Trail" hangen ervan af welke "operator" je kiest, dat is welke geauthoriseerde organisatie je kiest die geauthoriseerd is om met een groepje individuen de "Inca Trail" te gaan lopen. Die "operators" heb je in diverse prijsklassen.
Het lopen van de Salkantay, Lares, enz. trails kan je regelen als je in Cusco aangekomen bent. Gezien de beperkingen voor de officiële "Inca Trail" (max. 500 personen per dag, gesloten voor onderhoud in februari) is het beter die van te voren te boeken. Maar daar heb je kennelijk toch geen interesse voor.
Zou het je gaan om een goedkope manier om van Cusco naar Aguascalientes te komen (om dan de volgende dag het tochtje omhoog naar Machu Picchu te maken), dan is wellicht het volgende interesssant:
* Om 7 uur in de ochtend met de bus van Cusco naar Santa María (ongeveer 15 soles, 5 tot 6 uur).
* Van Santa María naar Santa Teresa met een gedeelde taxi (ongeveer 30 soles voor de taxi, ongeveer een uur).
* Van Santa Teresa naar Hydro Electric installatie met busje (ongeveer 3 soles, ongeveer een half uur).
* Loop langs de spoorlijn van Hydro Electric naar Aguascalientes (ongeveer 2½ uur).
Dat neemt een hele dag in beslag. Er zijn ongetwijfeld variaties hierop.
Bedankt voor je reactie. Ik bedoel idd een bezoek aan de Machu pichu, en Dan het liefst een beetje een actieve tocht er naar toe. Bedankt voor de opties die je me hebt gestuurd.