Backpacken Laos, Cambodja, Vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Scarlett

Backpacken Laos, Cambodja, Vietnam

Bericht door Scarlett »

Hallo Allemaal!

Ik ben Scarlett, 21 jaar oud, en wil deze zomer voor het eerst gaan backpacken. De landen Cambodja en Vietnam trekken mij heel erg. Vooral vanwege hun interessante culturele geschiedenis.
Ik heb afgelopen weken al een hele hoop gelezen op internet en lees heel veel interessante dingen, maar tegelijkertijd zoveel dat ik er niet echt aan uit kom.
Graag wil ik de reis maken binnen 3 a 4 weken eind juli/ begin augustus. Ik vraag me af of jullie ervaring hebben met het reizen in deze landen (als 21 jarig vrouw/meisje) en welke plekken ik absoluut niet mag missen!

Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen!

Groetjes,
Scarlett
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: Backpacken Laos, Cambodja, Vietnam

Bericht door lisette-van-beek »

Als je slechts 3 a 4 weken hebt raad heb je veel te weinig tijd om Laos, Cambodja én Vietnam te doen. Ik zou dan kiezen voor:
- alleen Laos
- alleen Vietnam.
Voor deze landen zijn 3 a 4 weken zeker wel gewenst, in ieder geval niet minder . (als voorbeeld: ik had 5 weken nodig voor laos en 4 voor vietnam).
- cambodja met een klein stukje thailand (bijv Bangkok en een thais eiland)
(2,5 a 3 weken voor Cambodja is meer dan genoeg).

Wat wil je vooral ervaren? Cultuur? Natuur? Drukke steden of rust? Wil je ook op het strand hangen of is dat geen must De keuze van het land hangt hier erg van af. Je noemt zelf dat de historie van Cambodja en Vietnam je aanspreekt: Laos heeft dit zeker wat minder, maar dit land biedt weer vele andere dingen.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Scarlett

Bericht door Scarlett »

Dankjewel voor je reactie! Ik had al gedacht dat het een beetje veel zou worden :'( Denk je dat het ook mogelijk is Vietnam te doen in 2/3 weken en dan door te gaan naar Cambodja voor een week? "Slechts" een land bezoeken is ook prima, maar kan echt niet kiezen welke! Het voornaamste waar ik naar op zoek ben, is het proeven van cultuur. Daarnaast vind ik het lekker om 2/3 uurtjes op het strand te liggen, maar ben vooral op zoek naar avontuur en buitenlandse inspiratie. Toeristische attracties bekijken hoort er natuurlijk bij, maar mijn prioriteiten liggen bij de kleine plekjes waar ik niet nog 10 andere Nederlanders tegenkom zeg maar. Heb jij een idee van welk land mij het best zou liggen?

Groetjes!
Scarlett

Bericht door Scarlett »

Trouwens nog iets. Ik las dat het sowieso al het goedkoopst was om te reizen op Bangkok. Dan zou ik Bangkok kunnen pakken, een visum kunnen kopen voor Cambodja en dan daar rondreizen misschien.

ZOVEEL INFORMATIE! Het is echt een overload! 0_0
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Scarlett schreef:Trouwens nog iets. Ik las dat het sowieso al het goedkoopst was om te reizen op Bangkok. Dan zou ik Bangkok kunnen pakken, een visum kunnen kopen voor Cambodja en dan daar rondreizen misschien.

ZOVEEL INFORMATIE! Het is echt een overload! 0_0
Je moet een keuze maken, dat kun je het beste zelf. Ik ga er altijd vanuit dat ik een land of streek altijd nóg een keer kan bezoeken. Ik kies daarom voor langzaam reizen. En lukt Vietnam niet dit jaar, dan komt het wel volgend jaar. Of het jaar erna. Het land loopt niet weg.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Scarlett

Bericht door Scarlett »

Klopt. Dan ga ik denk ik voor Cambodja. Zoals Lisette aangeeft heb ik daar binnen 3 weken genoeg tijd voor, en zal Vietnam krap worden. Thanks! Nu zal ik me verdiepen in de route die ik af ga leggen en de plekken die ik zal bezoeken *O*
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Gefeliciteerd met de keuze! :D
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Geniet ervan! En kom in de toekomst nog maar eens hier langs in Laos. :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie