Jupp die 1000 euro was incl de global interrail pas,
Wat ik heb gemerkt is dat het lekker is om grotere steden en kleinere (kust/natuur) plaatsen af te wisselen, als je alleen maar steden doet heb je op een gegeven moment de gebouwen, kerken, tempels en die dingen wel gezien.. Nu besef ik ook dat met OV het veel makkelijker is om in de grote steden te blijven
Zelf heb ik mijn schema bedacht dat ik iets van bulgarije wilde zien en met de trein naar Istanbul wilde dus dat waren eigenlijk mijn doelen, ik had destijds al vrij veel van oost/centraal europa gezien aangezien ik al in Budapest gestudeerd had en in die tijd ook veel gereisd..
Wat ik heb gehoord dat ook een mooi stuk treinen is, is van Belgrado naar Bar aan de Montenegro kust, nu is de kust van Montenegro erg mooi, maar rijden er geen treinen wat dus wel een beetje jammer is
Ik zou qua keuze voor steden gaan bedenken wat het is dat je echt nog in Europa wilt zien, iedereen heeft natuurlijk andere wensen,
Mijn favorieten zijn:
Istanbul, leuk om met trein heen te gaan en schitterende stad,
Bosniƫ, Sarajevo is een fantastische stad en je kan er een mooie treinreis naar Mostar maken wat ook zeker de moeite waard is om te bezoeken, durf uit mijn hoofd echter niet te zeggen of die trein bijvoorbeeld doorgaat naar Kroatiƫ.
Budapest, is een hele fijne hub met veel mogelijkheden qua treinen alle kanten op en natuurlijk een fantastische stad, maar ik ben bevooroordeeld want heb er gewoond

Je zou ook bijv naar Krakow kunnen gaan en dan naar Auschwitz en eventueel de Wieliczka zoutmijnen..
Op mijn to do lijst staan nog de plitvice meren net onder Zagreb, en dat is weer goed te combineren met Zagreb dat ook erg leuk stadje is!
Er is dus erg veel keuze, ook al heb ik vrij veel gezien ik heb niet het gevoel gehad dat ik alles heel erg gehaast heb hoeven doen. Wel vond ik het fijn dat ik niet alles heel strak had gepland, reken op vertragingen, zo had ik van Skopje naar Belgrado al een vertraging van 6 uur en 3 kwartier en die trein zou ik verder nemen naar Budapest op de terugweg, door de vertraging wist ik echter dat ik in Budapest de trein ging missen, ik was toen wel heel erg blij met de thomas cook train time table zodat ik een andere route kon uitkiezen, aangezien het mijn laatste reis was en mijn ticket een dag later afliep zou ik door die vertraging anders niet thuis gekomen zijn.... leuke van dat boekje is dat het als een lopend vuurtje door de trein ging dat ik er 1 had en ik dus veel mensen heb leren kennen en ze geholpen heb met nieuwe tijdschema's
Ik had een basis planning en die heb ik ondertijds meerdere malen aangepast door tips van mede reizigers..