Pagina 1 van 1
Vlucht meer dan 3 uur vertraagd hoe geld terug claimen?
Geplaatst: 27 okt 2012 14:24
door Erik
Wanneer je vlucht langer dan 3 uur vertraagd is hoe kun je dan geld terug claimen? Ook ben ik benieuwd welk bedrag ongeveer vergoed wordt en welke bewijzen je mee moet sturen.
Iemand een idee hoe dit werkt?
Re: Vlucht meer dan 3 uur vertraagd hoe geld terug claimen?
Geplaatst: 27 okt 2012 15:22
door Globetrot
Re: Vlucht meer dan 3 uur vertraagd hoe geld terug claimen?
Geplaatst: 27 okt 2012 21:22
door Erik
Dank je wel! Iemand ook ervaringen mee hoe je dit het beste kunt aanpakken en wat de valkuilen zijn?
Re: Vlucht meer dan 3 uur vertraagd hoe geld terug claimen?
Geplaatst: 28 okt 2012 06:34
door Tikva
Ja en wij hebben ons geld nog steeds niet terug (zie het verhaal reviews air berlin), makkelijkst is direct je rechtbijstands verzekering inschakelen. Sommige maatschappijen doen van alles om er maar onderuit te komen. Zo gooien ze het op overmacht door slecht weer terwijl aantoonbaar die dag op 1 ander vliegtuig na alle andere vluchten wel gewoon gingen.
Re: Vlucht meer dan 3 uur vertraagd hoe geld terug claimen?
Geplaatst: 29 okt 2012 01:34
door goedkoopvliegenclub
Er zijn zeer veel valkuilen en de jurisprudentie is nog lang niet uitgewerkt. De standaard tip die gegeven wordt is dat je je rechtsbijstandverzekering er op moet zetten. Heb je die niet ga dan in zee met een claimbureau als euclaim (no cure no pay)
Re: Vlucht meer dan 3 uur vertraagd hoe geld terug claimen?
Geplaatst: 12 nov 2012 01:20
door Erik
Te laat is te laat zou je zeggen? @Goedkoopvliegenclub heb jij ervaring met euclaim?
Re: Vlucht meer dan 3 uur vertraagd hoe geld terug claimen?
Geplaatst: 12 nov 2012 05:59
door Jenny
Erik schreef:Te laat is te laat zou je zeggen? @Goedkoopvliegenclub heb jij ervaring met euclaim?
Nee, er bestaat zoiets als overmacht. Wat daar precies onder valt is een grijs gebied.
Bovendien zal luchtvaartmaatschappij proberen het snel op overmacht te gooien, ook als dat niet het geval is.
Re: Vlucht meer dan 3 uur vertraagd hoe geld terug claimen?
Geplaatst: 12 nov 2012 14:23
door Erik
Zo te zien is er 23 oktober een uitspraak geweest in het voordeel van passagiers. Hierin wordt "overmacht" weer een stukje verder beperkt. Ik zie dat EUclaim een behoorlijk percentage vraagt (29%) voor het werk dat ze leveren.
Op Schiphol is mij verteld dat niet de Airline voor de kosten op draait maar je verzekeringsmaatschappij. Maar dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Ook kan ik dat nergens terug vinden op internet. Maar mogelijk dat zij ook uit kunnen keren.
@Tikva hoe heeft marcel het aangepakt om zijn vergoeding te krijgen? Gewoon een brief naar de klachtenservice? Of via rechtsbijstand?
Re: Vlucht meer dan 3 uur vertraagd hoe geld terug claimen?
Geplaatst: 12 nov 2012 14:28
door Jenny
Erik schreef:Op Schiphol is mij verteld dat niet de Airline voor de kosten op draait maar je verzekeringsmaatschappij. Maar dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Ook kan ik dat nergens terug vinden op internet. Maar mogelijk dat zij ook uit kunnen keren.
In het geval van de aswolk heeft mijn reisverzekering het opgepakt, en de kosten verhaald op WizzAir.
Re: Vlucht meer dan 3 uur vertraagd hoe geld terug claimen?
Geplaatst: 12 nov 2012 14:59
door Erik
Jenny schreef:In het geval van de aswolk heeft mijn reisverzekering het opgepakt, en de kosten verhaald op WizzAir.
Grappig dat dit gelukt is, want ik zou een aswolk dan weer juist wel onder overmacht plaatsen. Zal eens wat mailtjes gaan rondsturen en kijken wat de beste aanpak is.
Re: Vlucht meer dan 3 uur vertraagd hoe geld terug claimen?
Geplaatst: 12 nov 2012 16:33
door Tikva
Via de rechtsbijstand nadat het zelf niet lukte en we hebben nog steeds geen geld gezien. Maar rechtbijstand gaf wel aan dat ze en een aantal andere instanties een rechtzaak overwegen tegen airberlin vanwege vele zaken.
Re: Vlucht meer dan 3 uur vertraagd hoe geld terug claimen?
Geplaatst: 22 nov 2012 14:54
door Erik
Zojuist contact gehad met de reisverzekering. Aangezien ik een annuleringsverzekering heb, de vlucht meer dan 8 uur vertraagd is, en de reis langer dan drie dagen duurt kan ik het ook via de verzekeringsmaatschappij insturen.
Ik heb een verklaring gekregen van de luchtvaartmaatschappij waarin ze aangeven dat ze te laat zijn. Ik neem aan dat de verzekeringsmaatschappij dan de kosten verhaalt op de luchtvaartmaatschappij.
Zou er nog een verschil zitten in waar je de vergoeding probeert te claimen?
Re: Vlucht meer dan 3 uur vertraagd hoe geld terug claimen?
Geplaatst: 28 nov 2012 10:38
door Erik
Even gebeld met de verzekeringsmaatschappij. Zij bieden een vergoeding bovenop de vergoeding van de luchtvaartmaatschappij. Maar je moet dus wel zelf deze vergoeding bij de luchtvaartmaatschappij gaan claimen. Dat is minder handig. Er zijn nogal wat services die je bij dergelijke claim kunnen helpen. Niemand met een van deze partijen ervaring?
Re: Vlucht meer dan 3 uur vertraagd hoe geld terug claimen?
Geplaatst: 28 nov 2012 19:26
door Tikva
Joepie Marcel heeft eindelijk bericht en krijgt 600 euro terug van zijn rechtsbijstand. Die hebben het nog niet terug van Air Berlin maar duurde anders toch wel erg lang.