Binnenlandse vlucht Jakarta- Medan

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
marvellousmarleen

Binnenlandse vlucht Jakarta- Medan

Bericht door marvellousmarleen »

Hoi,

Ik wil graag, voordat ik naar Indonesie ga, een vlucht boeken van Jakarta naar Medan.

Heeft iemand goede ervaringen met een binnenlandse maatschappij? Zo ja, via welke website is dat te boeken?

Bedankt,

Marleen
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Binnenlandse vlucht Jakarta- Medan

Bericht door Moira »

Hallo,

Wij zijn van Medan naar Jakarta gevlogen met Airasia is een lowbudget maatschappij die erg goed is te boeken via www.airasia.com
Hoe eerder je die boekt hoe goedkoper het is.

gr van Moira
marvellousmarleen

Bericht door marvellousmarleen »

Hoi Moira,

Ik heb meteen gekeken en dat is inderdaad goedkoop zeg: maar 35 euro incl belastingen!

Mijn internationale vlucht zou volgens dienstregeling om 10:10uur op Jakarta moeten aankomen.
Ik wil dan graag de vlucht van 14:00uur richting Medan boeken. Is dat te doen, denk je?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ja volgens mij moet je dat wel reden. Ik geef je geen garantie maar iets minder dan 4 uur speling moet volgens mij genoeg zijn. Ja airasia is onwijs goedkoop inderdaad. Wij hebben ook voor zoiets naar Medan gevlogen. Let wel op dat je ook nog kilo's bij kunt kopen dat daar ook nog kosten voor zijn. Verder ook voor als je een stoel zou willen kiezen maar dat kost meestal iets van 1 euro dus dat is het geld ook niet in het bedrag.

gr van Moira
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Wanneer je internationale vlucht naar Jakarta geen vertraging heeft, is het makkelijk te doen om in 4 uur je aansluiting te halen.

Je komt aan in de international terminale van CGK, daar koop je je visum (wanneer je dat nog niet hebt), ga je door de douane en pik je je bagage op. Vervolgens moet je naar de domestic terminal (er zijn er twee, die van Air Asia is natuurlijk het verste weg), wat zowel met een shuttle bus kan (die zeer onregelmatig gaat) of met een taxi (30,000 rp na afdingen). In de domestic terminal check je in voor de Air Asia vlucht (min 30 minuten voor vertrek) en dan is het tijd voor het grote wachten ;)

Bij de domestic terminals (buiten, niet in de gate!) zijn verschillende locale restaurants/warungs waar je wat kan eten en drinken. Air Asia heeft de mogelijkheid om tegen betaling eten aan boord te leveren, maar helaas heb ik in Nederland wel voor die maaltijd betaald, maar heb ik die nooit gekregen :Y) Beter jammer...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie