Multi days wandelingen zelf organiseren ?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
yllod

Multi days wandelingen zelf organiseren ?

Bericht door yllod »

Wij, 2 ervaren wandelaarsters, gaan drie mndn dr austr reizen, waarschijnlijk met huurcampertje en willen een aantal meerdaagse wandeltreks doen maar kunnen niet -meer- alle camping gear meedragen. Nu worden er voor een paar treks ( bibbelmun; cape to cape; tasmanie overland, etc) wel guided tours aangeboden, maar die zijn onwaarschijnlijk duur en bovendien zitten daar onderdelen bij die ons niet aantrekken. In europa organiseerden wij de treks altijd zelf. Onze vraag is of dit, praktisch gezien, ook te doen is in australie. Wie kan hier meer info over geven. Via de websites kom ik er niet uit. Veel dank alvast.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Multi days wandelingen zelf organiseren ?

Bericht door Globeskater »

Ik weet dat een vriendin van mij de tasmanie overland trek deze zelf heeft gedaan.. verder heb ik ook veel boekjes in de winkels gezien over meerdaagse wandelingen die beschreven staan en je dus zelf kunt doen..

bij sommige nationale parken moet je wel aangeven hoe lang je in het park denkt te blijven etc.. en het blijft altijd vooral met meerdaagse wandelingen een aanrader om lokale authoriteiten te informeren hoe lang je weg denkt te blijven en welke route te lopen.. maar ik denk dat als ervaren wandelaar dat wel bekend is.. vergis je in australie echter ook niet in de seizoenen.. inspanning in de hitte daar is anders heb ik zelf op een vrij harde manier gemerkt, dus zorg dat je iets van hydralyte dat je tekorten weer aanvult drinkt.
Kims
Reisexpert

Re: Multi days wandelingen zelf organiseren ?

Bericht door Kims »

Hi,

Dat is zeker mogelijk (maar het juiste seizoen is inderdaad essentieel als je wandelt). Vaak kun je plaatselijk dingen regelen zoals het vervoer van je baggage etc. Wij hoorden laatst dat mensen de Cape to Cape hadden gelopen en hun bagage hadden laten vervoeren, dat bedrijf bood ook dingen zoals boodschappen afleveren, speciale gelegenheden etc.

Op de Bibbulmun track (h[url]ttp://www.bibbulmuntrack.org.au/[/url]) heb je bijvoorbeeld om de zoveel kilometer hutten die je kunt gebruiken met basisfaciliteiten. Ik neem aan dat jullie maar een deel van die wandeling gaan doen aangezien de totale wandeling 1000 km is.

Vraag bij lokale information centers en zij zullen je zeker verder kunnen helpen. En op het internet kun je natuurlijk veel vinden.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie