Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Ik vertrek in Augustus naar Bangkok en ga vanuit daar 7 maanden reizen door verschillende landen om vervolgens van Maleisië naar Japan te vliegen.
Ik wil eind januari/februari 2013 van Japan oversteken naar China. Nu keek ik online op enkele vliegmaatschappijen, maar ik schrok van de prijzen. Boven de 1.000 euro.
Weet iemand misschien vliegmaatschappijen die rond een bepaalde tijd in het jaar goedkoper zijn? Of is er een bootmaatschappij waar iemand goede ervaringen mee heeft?
Ik kijk even snel op skyscanner.nl en zie voor bijvoorbeeld 24 januari '13 een vlucht van Tokyo naar Beijing een enkeltje voor 218 euro met China Eastern Airlines. Ik weet niet van waar in Japan naar waar in China je wil vliegen, maar dat is in ieder geval een betere prijs Misschien een idee om even op de China Eastern website te kijken voor een prijsvergelijking van verschillende dagen.
Succes!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Misschien nog een alternatief (zelf geen ervaring mee): vanuit Fukuoka per hydrofoil of vanuit Shimonoseki per tragere boot oversteken naar Busan (Zuid-Korea), daar over land naar Incheon (bij Seoul) om daar een boot naar bijvoorbeeld Tianjin, Qingdao en Dandong te nemen.
Misschien niet goedkoper of sneller dan een directe boot, maar je pakt wel weer een erg leuk land onderweg mee.
Met hetzelfde probleem geworsteld afgelopen week. Daarom gekozen om te vliegen naa Hong Kong voor 2 verschillende redenen:
1 vliegen tussen Japan en HK is goedkoper dan op China mainland. Heb nu 350 dollar betaald voor een retour!
2 Visa voor China kan lastig zijn gezien ze uitreis ticket willen zien, booking van hotels etc. In HK zijn er buro's die de Visa voor je aanvragen zonder al die "extra" documentie nodig te hebben. Ja, daar betaal je iets voor maar in dit geval betaal ik liever $10 extra en geen gezeur van de Chinese overheid. Daarnaast wil ik graag proberen om via Tibet naar Nepal te reizen en dus geen zin om een (ongebruikt) ticket te boeken.