Van 'waar zal ik in hemelsnaam naar toe?' tot Nepal, Buthan, Birma (Myanmar) en Laos / Sri Lanka / Andamanen... ik heb inmiddels al een behoorlijk plan vind ik zelf. Ik wil van september tot kerst 2012 gaan reizen (16 weken totaal).
Maar de planning vind ik lastig evenals hoe lang zal ik overal ongeveer blijven en voor wat voor ticket kies ik?
De laatste 1,5-2 weken wil ik vooral lekker chillen, duiken en in een paradijs verblijven (Andamanen eilanden??); maar daar kan ik natuurlijk ook mee beginnen. De beste reistijd voor Birma is november heb ik begrepen. Voor Nepal oktober toch? In Buthan kan ik ivm budget denk ik max een week blijven. Andamanen eilanden zijn te ruw in december of misschien wel heel duur? Waar zal ik chillen en duiken? Sri Lanka misschien? Of doorvliegen naar de Phillipijnen zodat ik ook nog een beetje kan feesten??
Kortom ik zie even door de bomen het bos niet meer...
Iemand ervaring met deze landen en reis? Een idee hoe nu verder te gaan met het concretiseren van deze plannen?
Alvast veel dank.
Mijn interesses: écht andere culturen, natuur (watervallen, jungle, witte stranden, rijstvelden, bergen), WARM klimaat, duiken, snorkelen, relaxen, af en toe feesten (maar snap dat dat bij deze landen er niet in zit...)
PS: @bolletjeom; nog veel dank voor je advies, heb het wereldreis in 3,5 maand idee toch maar laten varen