Heb jij het gevoel dat je gezond leeft tijdens je reis?
-
- Wereldreiziger
Heb jij het gevoel dat je gezond leeft tijdens je reis?
Het lijkt mij leuk om op een eenvoudige manier aan wat statistieken te komen, zo kun je snel kijken of je de enige bent in een situatie of dat iedereen hetzelfde heeft.
Het werkt als volgt: ben je benieuwd naar iets, maak een poll aan met een aantal antwoordmogelijkheden en voeg daar in een paar woorden aan toe wat je precies wil weten (stel in dat mensen altijd kunnen blijven stemmen). Mensen kunnen hier heel snel op reageren en dat heeft een net overzicht als resultaat. Als je ergens dieper op in wil gaan reageer je met een berichtje.
Ik zal zelf beginnen, want ik ben wel benieuwd naar een aantal dingen!
Mijn eerste poll gaat over 'gezond leven' op reis. Denken jullie dat je net zo gezond (of misschien wel gezonder) leeft wanneer je op reis bent of heb je het gevoel dat je ongezonder leeft doordat je meer fastfood eet, iedere avond een aantal biertjes drinkt, onregelmatig eet, bent gestopt met sporten. Ik ben benieuwd naar de poll en eventuele reacties!
Max. 1 poll per dag om het een beetje overzichtelijk te houden!
Het werkt als volgt: ben je benieuwd naar iets, maak een poll aan met een aantal antwoordmogelijkheden en voeg daar in een paar woorden aan toe wat je precies wil weten (stel in dat mensen altijd kunnen blijven stemmen). Mensen kunnen hier heel snel op reageren en dat heeft een net overzicht als resultaat. Als je ergens dieper op in wil gaan reageer je met een berichtje.
Ik zal zelf beginnen, want ik ben wel benieuwd naar een aantal dingen!
Mijn eerste poll gaat over 'gezond leven' op reis. Denken jullie dat je net zo gezond (of misschien wel gezonder) leeft wanneer je op reis bent of heb je het gevoel dat je ongezonder leeft doordat je meer fastfood eet, iedere avond een aantal biertjes drinkt, onregelmatig eet, bent gestopt met sporten. Ik ben benieuwd naar de poll en eventuele reacties!
Max. 1 poll per dag om het een beetje overzichtelijk te houden!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Re: Statistieken
Gezonder want :Beweeg veel meer. Mijn vriend had een gps mee en liet me dan vaak raden hoeveel we hadden gelopen aan het einde van de dag. Op een dag loopt je vaak makkelijk 10 km zonder het zelf echt door te hebben als je aan het siteseeing bent.
Verder is het eten gezonder omdat het natuurlijker is. Hier koop je biologisch eten daar is lokaal eten biologisch want het komt gewoon van om de hoek. Ik een meer fruit, vooral bananen enzo om dat het zo makkelijk en verleidelijk op straat uitgestald is.
Verder is het eten gezonder omdat het natuurlijker is. Hier koop je biologisch eten daar is lokaal eten biologisch want het komt gewoon van om de hoek. Ik een meer fruit, vooral bananen enzo om dat het zo makkelijk en verleidelijk op straat uitgestald is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik denk ook dat je gezonder leeft, alleen al omdat je meer verschillend eten eet en vaak ook meer fruit omdat het goedkoop is en veel lekkerder. Daarnaast sluit ik me bij tikva aan, je beweegt zoveel meer dan als je in Nederland een kantoorbaan hebt dat het die aantal keer dat je wat meer friet of andere snacks eet gemakkelijker kunt compenseren.
Ook denk ik dat als je naar een zonnige bestemming gaat dit ook een positieve invloed heeft (lees zomersweer wordt je vrolijker van dan somber winterweer) en daardoor ben je ook weer meer buiten. Slapen doe je misschien wel weer slechter omdat het vaak slechte bedden zijn in rumoerige omgevingen.
Ook denk ik dat als je naar een zonnige bestemming gaat dit ook een positieve invloed heeft (lees zomersweer wordt je vrolijker van dan somber winterweer) en daardoor ben je ook weer meer buiten. Slapen doe je misschien wel weer slechter omdat het vaak slechte bedden zijn in rumoerige omgevingen.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik denk idd ook gezonder. Hoewel ik slechter eet. Ik grijp toch vaker naar koekjes en chips tijdens busritten, Eet eens bij een hamburgertent wat ik thuis nooit doe en ik eet dan ook super onregelmatig.
Natuurlijk wel meer fruit enzo maar ook veel makkelijke dingen als snickers enzo (als ze die al verkopen)
Thuis eet ik nooit junkfood en op reis snack ik me een gek
Maar je beweegt ook heel veel meer.
Natuurlijk wel meer fruit enzo maar ook veel makkelijke dingen als snickers enzo (als ze die al verkopen)
Thuis eet ik nooit junkfood en op reis snack ik me een gek
Maar je beweegt ook heel veel meer.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ondanks dat ik tijdens vakanties goed eet kom ik altijd een paar kilo lichter thuis. Lichaamsbeweging doet wonderen. Daarnaast zijn m'n laatste 5 verre vakanties allemaal naar Azië geweest, het eten daar lijkt sowieso een stuk gezonder dan wat ik hier eet. En dan mag er best een keer een teriyakiburger tussendoor...
De meeste dingen zijn al langsgekomen
Meer bewegen is gezonder, maar ik eet slechter. Nou ja: vooral doordat ik veel in Zuid Amerika gereisd heb. Daar is het eten gewoon niet goed. Gemiddeld gezien dan. Ik ben er wel eens in geslaagd om ergens een flinke roerbak met groente te scoren, maar niet vaak. In Azie is het eten beter, dus op zich een gezondere bestemming denk ik. Het klimaat scheelt ook. Als je nu (natuurijs ff als uitzondering beschouwd) ergens in een land zit waar het een graadje of 20 is (en veel zon!), voel je je waarschijnlijk beter dan hier in de wintermaanden. Niet gezond: nachtbussen (je komt er zo brak uit, kan niet gezond zijn). Ook niet: meer zuipen dan je normaal gesproken in NL doet.
Ik zeg maar neutraal. Als ik 3 dagen door Torres del Paine (of de Tongariro crossing in Nieuw Zeeland ofzo) aan t hiken ben: absoluut gezonder. Maar als je een rondje gaat lopen in La Paz op 3600 meter hoogte, hijgen, er komt een bus langs met enorme walmen: minder gezond dan rondje met de hond in NL
. In het algemeen denk ik dat ik gezonder leef als ik ergens in een dorpje zit (en vaak zit je daar om een excursie te doen waar hiken bij zit), en ongezonder in steden. Ik zuip dan meer, en de lucht is vaak niet zo schoon. Van Quito tot Buenos Aires: overal oude bussen en taxi's: geen schone lucht en ik betwijfel of dat geslenter dan wel compenseert. Tsja, als je thuis niks doet beweeg je meer. Maar thuis pak ik ook wel eens de fiets.....
Meer bewegen is gezonder, maar ik eet slechter. Nou ja: vooral doordat ik veel in Zuid Amerika gereisd heb. Daar is het eten gewoon niet goed. Gemiddeld gezien dan. Ik ben er wel eens in geslaagd om ergens een flinke roerbak met groente te scoren, maar niet vaak. In Azie is het eten beter, dus op zich een gezondere bestemming denk ik. Het klimaat scheelt ook. Als je nu (natuurijs ff als uitzondering beschouwd) ergens in een land zit waar het een graadje of 20 is (en veel zon!), voel je je waarschijnlijk beter dan hier in de wintermaanden. Niet gezond: nachtbussen (je komt er zo brak uit, kan niet gezond zijn). Ook niet: meer zuipen dan je normaal gesproken in NL doet.
Ik zeg maar neutraal. Als ik 3 dagen door Torres del Paine (of de Tongariro crossing in Nieuw Zeeland ofzo) aan t hiken ben: absoluut gezonder. Maar als je een rondje gaat lopen in La Paz op 3600 meter hoogte, hijgen, er komt een bus langs met enorme walmen: minder gezond dan rondje met de hond in NL

Leuk initiatief van de poll.
Op reis denk ik dat ik gezonder leef. Ik loop vaak veel en ik heb het idee dat het eten vaak wat gezonder is. Wel drink ik meer want 's avonds is de verleiding wat groter om een bier te kopen en te drinken (vooral als er ergens wat leuke/ interessante mensen zijn kan het wel gezellig zijn om onder het genot van lokaal bier wat te ouwehoeren). Voor mijn werk de afgelopen maanden loop ik ook erg veel (minimaal 15 km per dag) maar op reis is het toch anders. Ook heb ik het idee dat rijst met groente en kip vrij gezond is en fruitshakes ook wel als er geen suiker bij wordt gedaan.
Op reis denk ik dat ik gezonder leef. Ik loop vaak veel en ik heb het idee dat het eten vaak wat gezonder is. Wel drink ik meer want 's avonds is de verleiding wat groter om een bier te kopen en te drinken (vooral als er ergens wat leuke/ interessante mensen zijn kan het wel gezellig zijn om onder het genot van lokaal bier wat te ouwehoeren). Voor mijn werk de afgelopen maanden loop ik ook erg veel (minimaal 15 km per dag) maar op reis is het toch anders. Ook heb ik het idee dat rijst met groente en kip vrij gezond is en fruitshakes ook wel als er geen suiker bij wordt gedaan.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
-
- Wereldreiziger
Oke! Mijn mening is eerlijk gezegd wel wat positiever geworden na deze berichten. Net wat jullie zeggen beweeg je ongelovelijk veel, als het niet hoeft pak ik de bus ook niet, misschien compenseert dat inderdaad meer dan je denkt. En fruit eet ik natuurlijk ook veel omdat het lekker is, op sommige plaatsen ook heel goedkoop en goed voor de vitamines! En nasi bij een kiost kan nooit ongezonder zijn dan dat je het zelf maakt!
Al met al zal ik mijn mening nu veranderen naar neutraal denk ik, hoewel ik wel wat meer zou willen sporten wat vaak lastig is door de omgeving, temperatuur etc.!
Al met al zal ik mijn mening nu veranderen naar neutraal denk ik, hoewel ik wel wat meer zou willen sporten wat vaak lastig is door de omgeving, temperatuur etc.!
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
hey leuk onderwerp,
ik zeg dat ik even gezond leef. want loop normaal ook veel omdat ik in een groot hotel werk met verschillende afdelingen of in een restaurant, loop dus altijd de hele dag en hoeveel km het is geen idee maar heb gehoort dat een beetje ober rond de 30km per dag loopt. nou lijkt me dat zelf wat veel maar zou best waar kunnen zijn. als ik op reis ben loop ik ook veel om dingen te bekijken of ga ik voor een hike.
qua alcohol drink ik thuis ook bijna iedere dag en hier ook dus ja dat maakt ook geen verschil.
eten mmm kook op het moment zelf niet omdat dat voor me gedaan wordt maar eet thuis ook gevarieert, en fruit eet ik thuis eigenlijk ookniet en op reis ook niet.
dus als je dit leest moet je op de zelfde conclussie komen dat ik toch even gezond leef thuis als onderweg.

ik zeg dat ik even gezond leef. want loop normaal ook veel omdat ik in een groot hotel werk met verschillende afdelingen of in een restaurant, loop dus altijd de hele dag en hoeveel km het is geen idee maar heb gehoort dat een beetje ober rond de 30km per dag loopt. nou lijkt me dat zelf wat veel maar zou best waar kunnen zijn. als ik op reis ben loop ik ook veel om dingen te bekijken of ga ik voor een hike.
qua alcohol drink ik thuis ook bijna iedere dag en hier ook dus ja dat maakt ook geen verschil.
eten mmm kook op het moment zelf niet omdat dat voor me gedaan wordt maar eet thuis ook gevarieert, en fruit eet ik thuis eigenlijk ookniet en op reis ook niet.
dus als je dit leest moet je op de zelfde conclussie komen dat ik toch even gezond leef thuis als onderweg.

geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
-
- Wereldreiziger
Voel vrij om een nieuwe poll te openen als je benieuwd bent naar iets! 
Hmm ik zie net dat het niet mogelijk is een 2e poll te openen in hetzelfde item.. Jammer!
Kan dat mogelijk gemaakt worden ??

Hmm ik zie net dat het niet mogelijk is een 2e poll te openen in hetzelfde item.. Jammer!
Kan dat mogelijk gemaakt worden ??
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik denk dat ik even gezond leef als thuis... op reis baal ik altijd dat ik niet kan sporten terwijl ik dat thuis wel doe, maar soms denk ik dan ook van met de rugzak sjouwen is al een sport op zich
je loopt zeker meer dan thuis maar eten doe ik denk ik redelijk gelijkwaardig...

ik leef waarschijnlijk een stuk gezonder op reis. iig voel ik me een stuk gezonder.
dit komt vooral door het feit dat ik me weken of maanden lang in de natuur bevindt, vaak ver van alle vieze luchten (behalve een stad afentoe dan natuurlijk).
het gebrek aan stress, de stilte, teruggeworpen worden op jezelf, weg van de routine, allemaal zaken die erg gezond zijn voor de geest en doorwerken in je lichaam.
nou eet ik thuis erg gezond maar vers voedsel uit je directe omgeving is natuurlijk nog beter.
@globeskater: niet kunnen sporten op reis?? juist op reis kom je toch eindeloze mogelijkheden tegen om te trekken, zwemmen, kayakken, fietsen , yoga enz???
maar eigenlijk geloof ik ook niet dat sporten gezond is (
)niet op de lange termijn iig.
ik geloof meer in wandelen en voldoende normale lichaamsbeweging. (geen roltrap/lift nemen, geen auto, dat soort dingen)
dit komt vooral door het feit dat ik me weken of maanden lang in de natuur bevindt, vaak ver van alle vieze luchten (behalve een stad afentoe dan natuurlijk).
het gebrek aan stress, de stilte, teruggeworpen worden op jezelf, weg van de routine, allemaal zaken die erg gezond zijn voor de geest en doorwerken in je lichaam.
nou eet ik thuis erg gezond maar vers voedsel uit je directe omgeving is natuurlijk nog beter.
@globeskater: niet kunnen sporten op reis?? juist op reis kom je toch eindeloze mogelijkheden tegen om te trekken, zwemmen, kayakken, fietsen , yoga enz???
maar eigenlijk geloof ik ook niet dat sporten gezond is (

ik geloof meer in wandelen en voldoende normale lichaamsbeweging. (geen roltrap/lift nemen, geen auto, dat soort dingen)
amassakoul
Haha. Aangezien sporten als golfen voornamelijk wandelen betekenen, zou dat dus een gezonde sport moeten zijn als we jouw definitie hanteren
. Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens hoor: Tour de France enzo kan nooit gezond zijn....
Eigenlijk komen onze antwoorden aardig overeen:
. Inderdaad, ik denk dat steden vaak niet alleen ongezond zijn door vieze lucht, maar ook vanwege herrie. Als je slecht/matig slaapt door hostel aan drukke weg, dan wordt je daar ook weer een beetje gestressed van (ze hebben nooit dubbel glas en/of ankerloze spouwmuren) 

Eigenlijk komen onze antwoorden aardig overeen:
Dat vind ik ook. Alleen zit ik meestal wat korter in de natuurdit komt vooral door het feit dat ik me weken of maanden lang in de natuur bevindt, vaak ver van alle vieze luchten (behalve een stad afentoe dan natuurlijk).
het gebrek aan stress, de stilte,

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ja daar heb je wel gelijk in, dat doe ik eigenlijk wel veel op reis... maar denk dat ik meer het wielrennen en skeeleren en schaatsen gewoon mis...en kan wel mijn schaatssprongen in een park gaan doen maar om dat in je uppie te gaan doen is weer niet gezellig..tom schreef:
maar eigenlijk geloof ik ook niet dat sporten gezond is ()niet op de lange termijn iig.
Je loopt op krukken en doet wel schaatssprongen enzo? Kan/mag dat wel....?